انتقاد از سیاسی شدن فرهنگ

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، علی اصغر حداد با انتقاد از سیاسی شدن فرهنگ، می گوید انتظار دارد فرهنگ را به اهالی فرهنگ بسپارند.

انتقاد از سیاسی شدن فرهنگ

این مترجم در گفت وگو با وبلاگ فلش و سلفی، درباره شرایط فرهنگ و ادبیات در دولت دوازدهم و خلاءهایی در این زمینه که به حمایت احتیاج دارند، اظهار کرد: چهار سال آقای روحانی هم مثل سال های دیگر بود و فرهنگ همچنان در حال درجا زدن است.

او اضافه نمود: در این چهار سال هم اتفاق خاصی نیفتاد؛ همان طور بود که قبلا هم بود. این دوره ویژگی خاصی ندارد که بتوان درباره آن صحبت کرد و گفت که چیزی عوض شده؛ چه بد و چه خوب. همان آش است و همان کاسه. چیزی هم عوض نشده است.

علی اصغر حداد سپس از نگاه سیاسی به فرهنگ انتقاد کرد و گفت: امر فرهنگ را از شروع به اهالی فرهنگ نسپردند و به همین دلیل امر فرهنگ به یک امر سیاسی تبدیل شده است. در این چهار سال هم همین اتفاق برای فرهنگ افتاد.

او در عین حال بیان نمود: دولت ها خودشان را قیم همه چیز می دانند و گمان می نمایند که همه چیز را می دانند و دیگران هیچ چیز نمی دانند. در نهایت، نتیجه این می گردد که شده است.

این مترجم در سرانجام بار دیگر بر لزوم سپردن فرهنگ به دست اهالی فرهنگ تاکید نمود و انتظار خود از دولت نو را چنین بیان نمود: از دولت نو همان انتظاری را داریم که از دولت های قبلی هم داشتیم؛ انتظار ما این است که فرهنگ را به اهالی فرهنگ بسپارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انتقاد از سیاسی شدن فرهنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از سیاسی شدن فرهنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید