ایجاد هاب لجستیک برای استان قزوین اهمیت زیادی دارد

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، منوچهر حبیبی در جلسه توسعه صادرات غیر نفتی استان قزوین که روز پنجشنبه دراستانداری قزوین برگزار گردید گفت: هاب لجستیک برای استان ما بسیار مهم است و کمیته ای با دبیری راه و شهرسازی برای مکان یابی مامور شناسایی این مناطق شده است.

ایجاد هاب لجستیک برای استان قزوین اهمیت زیادی دارد

وی بیان نمود: بسترسازی مناسبی در این زمینه اجرا شده و قرار است مسئول هاب لجستیک راه آهن کشور بزودی در سفر به استان از سه نقطه مورد نظر بازدیدی صورت دهد و نتیجه را اعلام کند.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: بانک عامل تخصصی ویژه صنعت باید در مسیر حمایت از فراوری و صادرنمایندگان جدی تر باشد تا حمایت لازم صورت گیرد.

کارت ویژه طلایی برای صادرنمایندگان

حبیبی اظهارداشت: باید بپذیریم در شرایط کنونی صادرنمایندگان در فراوری و اشتغال استان نقش مهمی دارند لذا تکریم و احترام آنها و تسهیل در امور این گروه باید در اولویت باشد.

وی افزود: صادرنمایندگان نمونه استان باید بتوانند بدون واسطه و در سریعترین زمان به استاندار، معاونان استاندار، مدیران کل ستادی و روسای بانک ها دسترسی داشته باشند و مشکلاتشان را رفع نمایند لذا پیشنهاد صدور کارت طلایی برای آنها در دستور کار قرار می گیرد.

حبیبی یادآورشد: یکی از درخواست های صادرنمایندگان صدور کارت ویژه طلایی برای تسریع در امور آنهاست که با اختصاص این کارت میتوانیم زمینه دیدارهای ضروری با استاندار، معاونان و مدیران دستگاههای اجرایی را بدون معطلی مهیا کرد تا کارها مغفول نماند.

ظرفیت های صادراتی بخش کشاورزی قزوین فعال تر گردد

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سهم بخش صادرات کشاورزی در گمرک استان حدود 1.6 درصد است که به نظر می رسد باید برای تقویت و فعال سازی بیشتر ظرفیت های این بخش اقدام گردد.

حبیبی اظهارداشت: 81 درصد سهم صادراتی استان مربوط به کالاهای صنعتی و 16.7 درصد صادرات قزوین به صنایع تبدیلی اختصاص داشته در حالی که ظرفیت های این عرصه بیشتر از وضعیت کنونی است و باید برای استفاده بیشتر از آن برنامه ریزی کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایجاد هاب لجستیک برای استان قزوین اهمیت زیادی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد هاب لجستیک برای استان قزوین اهمیت زیادی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید