تکنولوژی های رجحان که روی صنعت گردشگری تاثیر گذاشته اند

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، تکنولوژی در سفر

فناوری روز به روز در حال پیشرفت است و فقط در زمینه خود تکنولوژی به این پیشرفت بسنده نمی کند. هر روزه شاهد فناوری های متفاوتی هستیم که بخش های مختلفی را پوشش می دهند. این ارتباط را در تکنولوژی در سفر نیز مشاهده می کنیم. صنعت گردشگری با فناوری های مختلفی درگیر شده که از مسافران گرفته تا آژانس های گردشگری، همگی نیاز آن ها را احساس می کنند و در برخی مواقع حتی بدون برخی از فناوری ها سفر ممکن نیست و یا عجیب به نظر می آید. در این مطلب 5 مورد از فناوری های پیشرفته ای که به تکنولوژی در سفر شناخته می شوند را آورده ایم. با خبرنگاران همراه شوید تا به معرفی آن ها بپردازیم.

تکنولوژی های رجحان که روی صنعت گردشگری تاثیر گذاشته اند

واقعیت مجازی در سفر

واقعیت مجازی آن چنان پیشرفت کرده است که بعضی از مسئولیت سازمان های بزرگ گردشگری نگران این هستند که شاید بتواند به طور کامل جایگزین صنعت گردشگری شود. با اینکه سوال های زیادی در این باره مطرح می شود اما به نظر نمی رسد که واقعا بتواند جایگزین سفر کردن شود. بلکه این تکنولوژی در سفر باعث ایجاد انگیزه بیشتر خواهد شد.

واقعیت مجازی تجربه های جدیری را ممکن کرده است. برای مثال گردشگری می تواند هنگامی که از رم بازدید می کند با استفاده از واقعیت مجازی آن شهر را در زمان قدیم ببیند. این تجربه ها می توانند بسیار کاربردی باشند و برای گردشگران فضای تاریخی بسیار خوبی را نشان دهند. علاوه بر آن واقعیت مجازی می تواند انسان ها را آماده برای شرایط خاص مثل شنا با کوسه ها کند.

مورد مهم دیگر به جهان فیزیکی مربوط می شود. این به معنی آن است که وقتی گردشگران واقعیت مجازی یک مقصد را تجربه می کنند، میل آن ها به دیدن و بودن در مکان واقعی آن بیشتر و در نتیجه این تکنولوژی در سفر موجب پیشرفت صنعت گردشگری می شود.

سفر به فضا

بشر همواره میل به این داشته که به فضا سفر و آن را کشف کند. اساسی ترین شکل گردشگری فضایی، رسیدن به ارتفاع بالاتر از خط کارمن است؛ مرز بین جو زمین و فضا است. برای سال ها این ایده در فکر افراد بوده اما تنها شرکت ویرجین آتلانتیک به نظر می رسد که به طور جدی این نوع پروازها را تا انتها سال 2018 امکان سازد. 500 مسافر برای رفتن به این سفر پروازها را با قیمت 250000 دلار پیش خرید کرده اند. با این حال، در حال حاضر، هزینه این تکنولوژی در سفر یک مشکل بزرگ است.

در سال ها 2001 تا 2009، هفت شخص غیر نظامی از پایگاه های فضایی بین المللی دیدن کرده اند که در آن زمان بین 20 تا 40 میلیون دلار برای این سفر هزینه شده است. احتمالا در سال های آینده یک آژانس مسافرتی برای سفر به فضا شروع به کار خواهد کرد اما چیزی که ما امروزه می بینیم هزینه آن پایین نخواهد بود.

تکنولوژی زنجیره بلوکی

زنجیره بلوکی اصطلاحی است که در سال های اخیر زیاد به کار گرفته می شود. زنجیره بلوکی بلوک های داده ای است که به طور متوالی به زنجیره ای از بلوک های مشابه اضافه شده اند. هنگامی که یک بلوک در محل خودش قرار می گیرد، نمی توان آن را بدون در نظر گرفتن کل زنجیره، جداگانه منتقل یا تغییر داد. اما این موضوع چگونه به تکنولوژی در سفر مربوط می شود؟

زنجیره بلوکی زمانی مهم است که شما به یک رکورد روشن و غیر قابل تغییر از هر نوع اطلاعاتی نیاز دارید که برای چندین طرف که شاید به یکدیگر اعتماد ندارند، قابل دسترسی است. بعضی از نمونه های زنجیره بلوکی در حال حاضر در صنعت استفاده می شود: Webjetدر حال مدیریت یک زنجیره بلوکی مربوط به هتل است، در حالی که ایرباس با بررسی امکانات زنجیره بلوکی در حال حاضر بخشی از کنسرسیوم زنجیره بلوکی هایپرلاجر (Blockchain Hyperledger) می باشد.

با این حال، مقامات متمرکزی برای اطمینان از هویت درست، انطباق سیاست و امنیت لازم است. هزینه این فرایند تکنولوژی به طور بالقوه بسیار زیاد است، اما تکنولوژی در سفر زنجیره بلوکی مطمئنا تاثیر زیادی در صنعت گردشگری در سال های آینده خواهد داشت.

بهینه سازی سفر

اعتماد، فاکتور بسیار ضروری در بهینه سازی سفر است. هرچه اعتماد بیشتر باشد سفر بهینه تر خواهد بود. سیستم ورود هوشمند کره ای (Korean Smart Entry System) و یا ورود راحت آلمان (German EasyPASS) با هدف بهینه و ساده سازی سفر شکل گرفته اند. آن ها از طریق پرسشنامه، بررسی گذشته و مصاحبه هایی اجرا شده و در بین افراد اعتماد به وجود می آورند. مهمترین هدف این است که به سرعت و دقت قادر به شناسایی هویت هر نقطه از سفر شوند.

استرالیا اهداف بلندپروازانه ای در این زمینه دارد، زیرا آنها قصد دارند تا سال 2020، 90 درصد از سفر هوایی بین المللی خود را به طور اتوماتیک، با استفاده ترکیبی از تشخیص چهره، اثر انگشت و اسکن رادیوگرافی برای شناسایی مسافران، برنامه ریزی کنند. در بعضی از فرودگاه های آلمان و فرانسه، پاسپورت ها اسکن می شوند و عکس هایی از چهره گرفته می شود تا اطمینان حاصل شود که پاسپورت ها و مسافرین مطابقت دارند و بعضی از خطوط هوایی سعی دارند جهت مشابهی را دنبال کنند. بنابراین، شاید اعتماد و بهینه سازی سفر راه رفتن به آینده است.

تکنولوژی در سفر بدون دخالت دست ها

به راحتی می توان جهانی را تصور کرد که در آن سفر به یک فرایندی بدون دخالت دست تبدیل می شود، به ویژه هنگامی که با بسیاری از تکنولوژی های دیگر مانند هویت بیومتریک ترکیب شود. چمدان خودگردان و یک باربر شخصی اتوماتیک در دست تولید هستند و کسی چه می داند، شاید به زودی این قضیه بسیار عادی به نظر برسد که روبات های کوچکی در کنار صاحبان آنها در فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و غیره مشاهده شوند. مثلا شاید تکنولوژی در سفر تا جایی پیش رود که چمدان ها خودشان به سمت گیت می فرایند و با اینکه شاید اغراق شده به نظر برسد ممکن است به زودی تاکسی های پرنده نیز جزو تکنولوژی های سفر باشند که در نظرمان بسیار عادی هستند.

منبع: tourism-review.com

منبع: الی گشت

به "تکنولوژی های رجحان که روی صنعت گردشگری تاثیر گذاشته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنولوژی های رجحان که روی صنعت گردشگری تاثیر گذاشته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید