راه اندازی بانک خون سلول های بنیادی فرایند درمان ناباروری را سرعت می دهد

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی گفت: در مقوله فرزندآوری مسائل زیادی در کشور داریم که بانک سلول های بنیادی خون قاعدگی می تواند بخشی از مسائل درمان ناباروری را برطرف کند.

راه اندازی بانک خون سلول های بنیادی فرایند درمان ناباروری را سرعت می دهد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ فلش و سلفی به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سومین بانک سلول های بنیادی خون قاعدگی جهان در ایران راه اندازی شد تا درمان ناباروری زنان، درمان یائسگی زود رس، حفظ باروری، پزشکی بازساختی و درمان بعضی بیماری ها شتاب بیشتری گیرد. این بانک در مرکز درمان ناباروری ابن سینا واقع شده است. دو مرکز پیشین در آمریکا و هند واقع شده است.

سلول های بنیادی خون قاعدگی همانند سلول های بنیادی خون بندناف و مغز استخوان، قابلیت بازسازی و احیا را دارند. توانایی تکثیر و ترمیم بافت های آسیب دیده، امکان تکرار نمونه دهی به صورت ماهیانه، عدم احتیاج به تجویز دارو برای تحریک فراوری بیشتر سلول های بنیادی و تهیه آسان و بدون تحمل درد و رنج از جمله ارجحیت های سلول بنیادی خون قاعدگی است.

همچنین بانک خون قاعدگی منبع قابل تجدیدی است و استفاده از این سلول های بنیادی در درمان ناباروری موفقیت های زیادی به همراه داشته است.

امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری در نشست خبری رونمایی از بانک سلول های بنیادی خون قاعدگی گفت: در مقوله فرزندآوری مسائل زیادی در کشور داریم که بانک سلول های بنیادی خون قاعدگی می تواند بخشی از مسائل درمان ناباروری را برطرف کند. همچنین یکی از اتفاقات بدی که در دهه های اخیر در کشور رخ داد، کنترل جمعیت بود.

حمیدیه درباره مسئولیت های جدید پژوهشگاه ابن سینا، بیان نمود: مسئولیت جدید پژوهشگاه ابن سینا در حوزه ناباروری از امروز برنامه ریزی برای برنامه های بعدی و آینده درمان ناباروری در کشور است که مهمترین موضوعات استفاده از سلول های پرتوان القایی یا ips برای فراوری تخمک یا اسپرم استفاده از سلول های پرتوان القایی در این زمینه در جهان عمر طولانی ندارد و پیش بینی می گردد در آینده نقش مهمی را در درمان ناباوری بازی نمایند.

حمیدیه همچنین اضافه نمود: پژوهشگاه ابن سینا باید در 5 سال آینده در درمان ناباروری به فراوری سلول های اسپرم و تخمک از سلول های بنیادی نوع ips از سلول های پوست برسد و این ماموریت بزرگ آینده این مرکز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "راه اندازی بانک خون سلول های بنیادی فرایند درمان ناباروری را سرعت می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی بانک خون سلول های بنیادی فرایند درمان ناباروری را سرعت می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید