راه اندازی رشته بیسبال 5 برای تقویت آمادگی جسمانی دانش آموزان

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، تهران (پانا) - رئیس انجمن بیسبال 5 مدارس کشور درباره جزئیات راه اندازی این رشته ورزشی در مدارس توضیحاتی ارائه داد.

راه اندازی رشته بیسبال 5 برای تقویت آمادگی جسمانی دانش آموزان

محمدعلی یزدی در گفت وگو با پانا درباره راه اندازی رشته بیسبال 5 در مدارس کشور اظهار کرد: با اقداماتی که انجام گرفته است، در ابتدای امسال شاهد ایجاد و راه اندازی تشکیلات انجمن بیسبال 5 به مدیریت فدراسیون ورزش دانش آموزی بودیم که در این راستا اقدامات خوبی در زمینه توسعه و توسعه این رشته ورزشی براساس برنامه ریزی راهبردی شکل گرفت.

وی اضافه کرد: در اولین اقدام با حمایت فدراسیون ورزش دانش آموزی، تشکیلات استانی را با هماهنگی هیات های ورزشی در دستور کار قرار دادیم و بیش از 22 هیات ورزشی روسای خود را معرفی کردند بعلاوه کلیپ های آموزشی برای معرفی این رشته در سامانه های موجود از جمله شبکه شاد و پیغام رسان ها بارگذاری شد.

با یک توپ تنیس یا لاستیکی نرم در زمین 21 در 21 متر مربع خط کشی شده، می توان به سهولت زمینه اجرای بازی بیسبال 5 را فراهم کرد

یزدی اعلام کرد: با همکاری فدراسیون اقدام به نشر کلیپ های آموزشی کردیم بعد از اولین رویداد برای جلسه مشترک و تبیین فعالیت های امسال مطابق با اسناد بالادستی در 24 مردادماه امسال، در شهر تهران به وسیله فضای سایبری، میزبان جلسه رسمی مشترک برای روسای بیسبال 5 ویژه خواهران و برادران سراسر کشور بودیم، که در این کارگاه بر توسعه این ورزش مفرح، مجذوب کننده و کم هزینه تاکید شد و همکاران با ویژگی های این رشته ورزشی بیشتر آشنا شدند.

رئیس انجمن بیسبال 5 مدارس کشور ادامه داد: با یک توپ تنیس یا لاستیکی نرم در زمین 21 در 21 متر مربع خط کشی شده، می توان به سهولت زمینه اجرای بازی بیسبال 5 را که نسخه ساده آکادمیی و خیابانی بیسبال وسافتبال به شمار می رود برای دانش آموزان در مدارس فراهم کرد.

وی با بیان اینکه مدرسان انجمن در دوره های آموزشی بین المللی شرکت کردند و معلمان درس تربیت بدنی و روسای انجمن های استانی را آموزش دادند گفت: براساس تقویم ورزشی تنظیمی، استان های مختلف از جمله، شهر تهران، بوشهر، کرمان، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، گیلان، البرز، هرمزگان، مرکزی، خراسان رضوی، خوزستان درخواست دوره آموزشی داشتند که با هماهنگی انجام پذیرفته و با همکاری کمیته آموزش انجمن بیسبال وسافتبال ایران، اقدام به برگزاری دوره آموزشی رایگان با ارائه گواهی دانش افزایی و آشنایی با اجرا و قوانین و مقررات بیسبال 5 ویژه معلمان تربیت بدنی استان ها به وسیله فضای سایبری و شبکه شاد شدیم که در ایام کرونا این مهم به عنوان فرصتی برای توانمندسازی و دانش افزایی همکاران و دانش آموزان شد.

یزدی اضافه کرد: استان های سیستان و بلوچستان 2 مدرسه (هنرستان تربیت بدنی زاهدان و دبستان شهید همت چابهار)، کرمان (مدرسه نور دانش کرمان و کوثر جیرفت)، بوشهر (دبستان پورسینا) (اراک مدرسه شهید باهنر ناحیه 2) مرکزی به وسیله معلمان و با حمایت مدیریت آکادمی مربوطه اقدام به خط کشی و ترسیم زمین استاندارد بازی در حیاط مدرسه کردند.

رئیس انجمن بیسبال 5 مدارس کشور با اشاره به اینکه برنامه ریزی کردیم با همکاری دیگر روسای استانی، حداقل در گام نخست در سال اول فعالیت رسمی انجمن، نسبت به ترسیم و خط کشی زمین استاندارد این رشته ورزشی در هر استان 2 مدرسه منتخب که معلم ورزش مقیم آن در دوره های آموزشی بیسبال 5 مشارکت فعال داشته است، اقدام گردد.

توسعه سواد حرکتی و تقویت مهارت های بنیادین دانش آموزان با راه اندازی رشته ورزشی بیسبال

وی ادامه داد: این رشته به هیچ امکاناتی احتیاج ندارد از سال 2017، به مدت 5 سال است که این رشته در سطح دنیا معرفی شده و همزمان به کشور آمده و در بیش از 100 کشور دنیا نیز توسعه پیدا نموده است. اعتقاد داریم بیسبال 5 در توسعه سواد حرکتی دانش آموزان و تقویت مهارت های بنیادین نقش به سزایی ایفا می نماید و این مهم اگر در مدارس توسعه یابد، آمادگی جسمانی دانش آموزان را تقویت می نماید. در پی اهداف تربیتی این رشته ورزشی در بین آینده سازانمان هستیم و بعد از همگانی شدن آن در سطح مدارسمان و معرفی فدراسیون دنیای ورزش مدارس به قهرمانی هم فکر می کنیم.

یزدی با تاکید براینکه در پی این هستیم که ساحت زیستی بدنی و شور و نشاط در بین دانش آموزان افزایش یابد، مطرح نمود: برگزاری یک دوره آموزش مربیگری و داوری سطح 3 را برای 40 نفر از معلمان تربیت بدنی با حمایت فدراسیون ورزش دانش آموزی و همکاری هیئت های ورزشی دانش آموزی استان ها با کسب مجوز برگزاری دوره درجه 3 از سوی فدراسیون انجمن های ورزشی مدنظر داریم که برنامه ریزی و مکاتبات لازم در این خصوص انجام پذیرفته و پیش بینی می گردد در نیمه دوم بهمن ماه این کلاس برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "راه اندازی رشته بیسبال 5 برای تقویت آمادگی جسمانی دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی رشته بیسبال 5 برای تقویت آمادگی جسمانی دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید