رونمایی از سکه های ضرب توس و خراسان برای اولین بار

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اعلام برنامه های روز جهانی موزه ها گفت: برای اولین بار از سکه های ضرب توس و خراسان به مناسبت روز جهانی موزه ها رونمایی می گردد.

رونمایی از سکه های ضرب توس و خراسان برای اولین بار

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ابوالفضل مکرمی فر امروز یکشنبه 28 اردیبهشت ماه 1399 با اعلام این خبر اضافه نمود: همزمان با فرارسیدن 18 می مصادف با 29 اردیبهشت (روز جهانی موزه ها) این اداره کل با شعار موزه ها زنده اند و با رویکرد اطلاع رسانی و اجرای فعالیت ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، ویژه برنامه هایی را تدارک دیده است.

او درباره برنامه های روز جهانی موزه ها اظهار کرد: رونمایی و نمایش سکه های ضرب توس و خراسان برای نخستین بار، رونمایی و نمایش تمبرهای اختصاصی حکیم ابوالقاسم فردوسی که به مناسبت هزاره عظیمداشت فردوسی و سرایش شاهنامه منتشر شده و نمایش نقاشی رنگ و روغن زنده یاد استاد رخسار و اهدایی در موزه فردوسی از جمله برنامه های روز جهانی موزه ها در این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین اعطای پروانه بهره برداری موزه ای به نخستین موزه ریلی کشور که به همت اداره کل راه آهن خراسان رضوی ایجاد شده از دیگر برنامه های این روز است.

او توضیح داد: نمایش تعدادی از تابلوهای نقاشی اثر استاد سروری هنرمند افغانستانی متعلق به مجموعه مجوزدار آقای ادیب آیین در موزه عظیم خراسان و اعطای پروانه بهره برداری به مجموعه آثار تاریخیِ خصوصی آقای صلاحی در شهرستان بجستان از برنامه های روز جهانی موزه ها در خراسان رضوی است.

مکرمی فر یادآور شد: ساخت و انتشار فیلم و کلیپ در شبکه های اجتماعی و بازدیدهای مجازی از موزه های خراسان رضوی نیز تدارک دیده شده است.

او گفت: هم اکنون این استان دارای 94 موزه فعال است که زیر نظر این اداره کل، آستان قدس رضوی، اداره کل محیط زیست، اداره کل اوقاف، سازمان زمین شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد و سایر دستگاه ها و بخش خصوصی اداره می شوند.

او اضافه نمود: موزه عظیم خراسان، موزه توس و آرامگاه و موزه نادری در آپارات معرفی شده اند.

مکرمی فر یادآور شد: تور مجازی موزه و آرامگاه نادری، تور مجازی موزه توس و آرامگاه فردوسی، تور مجازی سایت موزه باستان شناسی بندیان درگز، تور مجازی موزه نجوم و آرامگاه خیام نیشابوری، تور مجازی آرامگاه عطارنیشابوری و تور مجازی سایت موزه قنات قصبه گناباد در پرتال اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی فراهم شده است.

منبع: میراث آریا

به "رونمایی از سکه های ضرب توس و خراسان برای اولین بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از سکه های ضرب توس و خراسان برای اولین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید