زیرساخت های گردشگری کهگیلویه و بویر احمد در یک سال گذشته افزایش یافته است

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویر احمد گفت: هدف ستاد خدمات سفر ایجاد هماهنگی کامل و انسجام بین همه ادارات عضو ستاد و ساماندهی فضاهای موجود برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران و مسافران است.

زیرساخت های گردشگری کهگیلویه و بویر احمد در یک سال گذشته افزایش یافته است

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، محمود باقری پیش از ظهر امروز 27بهمن در برنامه نگاه روز از شبکه استانی دنا، گفت: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ستاد خدمات سفر 10 کمیته دارد که در حوزه های مختلف خدماتی برای رفاه حال گردشگران ارائه می دهند، اضافه نمود: جلسه استانی ستاد خدمات سفرهای نوروزی در استان برگزار گردیده و جلسات شهرستانی هم در حال برگزاری است.

باقری از افزایش زیرساخت های گردشگری استان در یک سال گذشته اطلاع داد و گفت: کمپ های اسکان در شهرهای مختلف استان، واحدهای بوم گردی در روستاها و شهرها و زیرساخت هایی از جمله اقامتگاه رفاهی-تفریحی دال دنا در سی سخت از مهم ترین زیرساخت هایی است که سال جاری به ظرفیت های گردشگری استان اضافه شده و آماده استقبال از مسافران نوروزی است.

او عنوان نمود: در مجموع حدود 130 میلیارد تومان در حوزه گردشگری استان در سال های اخیر سرمایه گذاری اجرا شده است که با بهره برداری از این پروژه ها در یکی دو سال آینده شاهد تحول بزرگی در حوزه گردشگری استان خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان نمود: پروژه تله کابین یاسوج 25 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی مصوبه گرفته که استاندار نیز دستور داده است هر چه سریع تر گره های موجود در راستا احداث این پروژه رفع گردد.

او از برگزاری هفته استان در اردیبهشت ماه سال آینده اطلاع داد و گفت: این موضوع در شورای فرهنگ عمومی مصوب شد که 10 اردیبهشت ماه برگزار می گردد و همزمان نیز جشنواره عشایر استان را در این هفته برگزار می کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران اشاره داشت و بیان نمود: این نمایشگاه از 23 تا 26 بهمن ماه در تهران برگزار گردید که توانستیم ظرفیت های مختلف استان از جمله اقامتگاه های رسمی، بوم گردی ها و جاذبه های گردشگری را به وسیله ویدئوها و آثار مکتوب معرفی کنیم.

باقری با بیان اینکه صنایع دستی ما نیز در این نمایشگاه بازار خوبی داشت، گفت: در این نمایشگاه همچنین بخشی از آیین های سنتی، لباس و موسیقی محلی استان در معرض نمایش نهاده شد.

او استفاده از فضای دیجیتال در حوزه گردشگری را از دیگر برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان عنوان و ابراز کرد: مهم ترین هدفی که در این حوزه به دنبال آن هستیم جذب گردشگر و معرفی جاذبه های گردشگری استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به ظرفیت استان در حوزه گردشگری زمستانی اشاره داشت و بیان نمود: از سه میلیون گردشگر داخلی که سالیانه وارد استان می شوند 95 درصد مربوط به بهار و تابستان است و هدف ما افزایش جذب گردشگر در سایر فصول سال است.

باقری عنوان نمود: پیست اسکی کاکان ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری زمستانی است که سال جاری با بارش برف به سرعت دست به کار شدیم تا جشنواره برفی را اجرا کنیم.

او ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره برفی دنا عنوان و بیان نمود: خوشبختانه در مدت برگزاری این جشنواره چند سرمایه گذار برای ایجاد زیرساخت های مورد احتیاج در این مکان اعلام آملادگی کردند که آن ها را به مدیرکل ورزش و جوانان معرفی کردیم.

منبع: میراث آریا

به "زیرساخت های گردشگری کهگیلویه و بویر احمد در یک سال گذشته افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های گردشگری کهگیلویه و بویر احمد در یک سال گذشته افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید