شیوه های خودمراقبتی در دوران قرنطینه خانگی

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: حس امید و نگرش مثبت را حفظ کنید. به زمان های سخت و سخت گذشته که توانستید به خوبی از پس آن برآیید فکر کنید و به خود اطمینان دهید با این موقعیت هم مقابله خواهید کرد. به خاطر داشته باشید قرار نیست قرنطینه تا ابد ادامه یابد.

شیوه های خودمراقبتی در دوران قرنطینه خانگی

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی به نقل از ایسنا، سیده مریم یکتامقدم اظهار کرد: قرنطینه خانگی به خاطر همه گیری بیماری هایی مانند کرونا موجب تغییرات زیادی در روال معمول زندگی شامل کار و تحصیل، ارتباطات، فعالیت های اوقات فراغت و... شده که می تواند موجب بروز یکسری احساسات منفی و ناخوشایند شود.

وی افزود: اگرچه افراد به موقعیت های استرس آور واکنش های مختلفی نشان می دهند ولی در شرایط قرنطینه خانگی، تجربه احساساتی مانند اضطراب، احساس تنهایی ناشی از حس جدا شدن از دوستان و آشنایان، کسالت، غمگینی و افسردگی ناشی از بیکاری در منزل و نامعلوم بودن آینده را تجربه می کنند.

یکتامقدم شرح داد: اگرچه تجربه این احساسات در چنین شرایطی تقریبا طبیعی است ولی اگر زیاد شود به صورتی که از توان و تحمل شما خارج شده یا در انجام کارهای روزانه تداخل ایجاد کند حتما باید با یک متخصص صحبت کنید.

این مشاور مرکز بهداشت بیان نمود: برای این که بتوانید خود را با قرنطینه وفق دهید و سطح استرس و احساسات منفی خود را کاهش دهید، پیشنهاد می شود چند کار انجام دهید که به روز نگه داشتن اطلاعات یکی از آنهاست.

وی اظهار کرد: اطلاعات خود را در مورد کرونا به روز نگه دارید. یادتان باشد داشتن اطلاعات دقیق و درست موجب می شود درک درستی از میزان خطر داشته باشیم. اطلاعات کم یا اشتباه ممکن است باعث شود میزان خطر را دست کم بگیریم یا در میزان خطری که ما را تهدید می کند، اغراق کنیم.

یکتامقدم شرح داد: اطلاعات را از منابع موثق و قابل اعتماد به دست آورید و علاوه بر این، خود را زیاد هم در معرض اخبار مربوط به بیماری قرار ندهید. به ویژه در این خصوص، مراقب بچه ها باشید زیرا آنها تحت تاثیر چیزهایی که می بینند یا می شنوند قرار می گیرند.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی افزود: برای این که سطح استرس ناشی از زندگی در قرنطینه خانگی را کاهش دهید سعی کنید برای این شرایط جدید برنامه ریزی کنید. این کار موجب می شود تا در این شرایط احساس امنیت، راحتی و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشید.

وی اظهار کرد: در شرایط قرنطینه خانگی، تماس خود را با دیگران حفظ کنید. ارتباط با دوستان و آشنایان یکی از بهترین راه ها برای کاهش اضطراب، افسردگی و احساس تنهایی در چنین شرایطی است.

یکتامقدم گفت: علاوه بر اقدامات فوق می توانید با استفاده از روش های مقابله با شرایط سخت زندگی، سطح استرس خود را کاهش دهید و سعی کنید خودتان را سرگرم کنید و کارهایی را که از آن لذت می برید انجام دهید، برای مثال کتاب بخوانید، به موسیقی گوش دهید، فیلم ببینید، خیاطی کنید، غذاهای جدید بپزید و...

منبع: همشهری آنلاین

به "شیوه های خودمراقبتی در دوران قرنطینه خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه های خودمراقبتی در دوران قرنطینه خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید