طرح تجمیع کارخانه های چای در دست اجراست

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، مدیر صنایع غذایی و تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: طرح تجمیع کارخانه های چای را در دست اجرا داریم.

طرح تجمیع کارخانه های چای در دست اجراست

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، قاسم جوادزاده با اشاره به اینکه برداشت چای هر سال از اردیبهشت شروع و تا آبان ماه در چند مرحله برداشت می گردد، گفت: اگرچه کیفیت برگ سبز چای در برداشت اول و دوم خوب است اما در مرحله های بعدی از کیفیت کمتری برخوردار است.

وی اضافه نمود: آنالیز ها حکایت از آن دارد که سالانه حدود 35درصد از برگ سبز چای برداشت شده، کیفیت چندان خوبی ندارد و ارزش چای خشک فراوری شده از آن، پایین تر از چای خشکی است که از برگ های سبز باکیفیت تر به دست می آید.

جواد زاده اعلام کرد: از طرفی فقط از نیمی از 65درصد برگ سبز با کیفیت، می توان چای خشک درجه یک و بسیار مرغوب فراوری کرد.

مدیر صنایع غذایی و تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برای حل این مشکل طرح تجمیع کارخانه های چای را در دست اجرا داریم گفت: بنا داریم در یک کارخانه مدرن در املش، قطب فراوری محصول چای ایران، از برگ های سبز چای که کیفیت بالاتری دارند، چای خشک با کیفیت بالا را فراوری، درجه بندی و بسته بندی کنیم و از طرفی حدود 10 تا 12هزار تن برگ سبزی که کیفیت کمتری دارند را هم در خط فرآوری به چرخه فراوری فرآورده های نوین از جمله چای سرد و شیرچای بیاوریم.

قاسم جواد زاده با بیان اینکه چای خشکی که از برگ های بی کیفیت فراوری می گردد، معمولا روی دست سبد فراوری می ماند و به چای سنواتی تبدیل می گردد، گفت: با احداث این کارخانه که چای خشک آن به لحاظ کیفیت، قابلیت رقابت با برندهای خارجی چای را دارد و در آن از برگ های بی کیفیت چای هم فرآورده های نوین فراوری می گردد، مشکل چای سنواتی هم تا حدود زیادی حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ساختمان ومحوطه این کارخانه بزرگ ساخته شده است، توضیح داد: برای اجرای فاز اول این طرح که بناست با دستگاه های جداکننده و درجه بندی مدرن، چای خشک با کیفیت بالا فراوری کند، 30میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اختصاص یافته و در مرحله آنالیز نهایی است و در آینده نزدیک برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی خواهد شد.

مدیر صنایع غذایی و تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه نمود: پیش بینی می کنیم تا انتها سال جاری، فاز اول این کارخانه به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه هزینه خرید تجهیزات فراوری فرآورده های جدید چای 6برابر هزینه تجهیزات فراوری چای خشک است گفت: از آنجا که این تجهیزات باید وارد گردد، احتیاج به اختصاص ارز است.

قاسم جوادزاده اضافه نمود: فاز دوم این طرح که فراوری فرآورده های نوین چای را به دنبال دارد، در وزارتخانه تایید فنی شده و در مرحله آنالیز و برآورد اعتبارات ارزی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "طرح تجمیع کارخانه های چای در دست اجراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تجمیع کارخانه های چای در دست اجراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید