عادل و جفاکاران مقرب، نمکدان تلویزیون را محکم تر بشکنید!

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، یکی از همان ها که چندین سال به خرج سازمان و با دستمزد و حق ماموریت گزاف از بلاد خارجه گزارش تهیه می نمایند و اغلب در مذمت جامعه میزبان داد سخن سر می دهند، اما دوره ماموریت شان که تمام می گردد، تصمیم می گیرند همان جا بمانند!

عادل و جفاکاران مقرب، نمکدان تلویزیون را محکم تر بشکنید!

وبلاگ فلش و سلفی- رسول بهروش: این هفته شبکه فارسی زبان ایران اینترنشنال از یکی دیگر از وبلاگ فلش و سلفی پیشین سازمان صداوسیما رونمایی کرد؛ یکی از همان ها که چندین سال به خرج سازمان و با دستمزد و حق ماموریت گزاف از بلاد خارجه گزارش تهیه می نمایند و اغلب در مذمت جامعه میزبان داد سخن سر می دهند، اما دوره ماموریت شان که تمام می گردد، تصمیم می گیرند همان جا بمانند! این اواخر فرایند مهاجرت وبلاگ فلش و سلفی صداوسیما و جذب بعضی از آنها به شبکه های فارسی زبان خارجی چنان فزاینده و چشمگیر بوده که حالا به یک بحث مهم تبدیل شده است. این داستان در تابستان و با کوچ ناگهانی مزدک میرزایی به انگلستان اوج گرفت و البته پس از آن هم شاهد مهاجرت های دیگری بودیم؛ از جمله همین هفته که خبرنگار اعزامی صداوسیما به آلمان، همکاری اش را با ایران اینترنشنال شروع کرد.

راستش این است که آدم وقتی این قبیل رفتارها را از بعضی پرسنل عزیزنموده صداوسیما می بیند، بیش از پیش به نجابت و وفاداری یکطرفه عادل فردوسی پور پی می برد؛ یکی از ممتازترین گزارشگران، مجریان و تهیه نمایندگان تاریخ تلویزیون ایران که او را در اوج کارش به جفا کنار گذاشتند و بابت این تصمیم به هیچکس هم جوابگو نبودند. خاموشی عادل و نود، می رود که یک ساله گردد. زمستان پارسال، درست در چنین روزهایی بود که نظرسنجی جنجالی صداوسیما برای انتخاب محبوب ترین برنامه تلویزیون ایران شروع شد؛ رقابتی که در آن به وضوح علیه برنامه عادل تقلب شد و وزارت ارتباطات هم موضوع دستکاری آرا را تایید کرد. در نهایت سازمان ناچار شد جایزه محبوب ترین برنامه سال را به فردوسی پور تقدیم کند، اما چند روز بعد از نطق گلایه آمیز او در خصوص نامهربانی ها، عادل را برای همواره از شبکه سه کنار گذاشتند. حالا قریب به یک سال است که مخاطبان این شبکه، دوشنبه ها راحت می خوابند و البته موقع پخش مسابقات مهم فوتبال، جای خالی زبده ترین گزارشگر تلویزیون را حس می نمایند.

در طول این یک سال خانه نشینی اجباری اما، عادل فردوسی پور دست به هیچ ماجراجویی خاصی نزده. بدون یک سر سوزن تردید می توان مدعی شد امکان مهاجرت آسان و پرسود برای عادل فراهم تر از همه پرسنل صداوسیما بوده و قطعا خیلی از رسانه های خارجی برای همکاری با او سر و دست می شنمایند، اما فردوسی پور ساکت و آرام اینجا مانده و با حبس صدای خاطره انگیزش، میدان را در اختیار حنجره های ناشی گذاشته است. ای دریغا که سازمان به جای انعطاف در قبال این همه نجابت و تعهد اخلاقی، به بازی روانی با فردوسی پور ادامه هم می دهد. در حال حاضر تنها حلقه پیوند عادل با صداوسیما، برنامه فوتبال 120 در شبکه ورزش است که همین شوی جذاب و محبوب هم خرده حاشیه های عجیبی پیدا نموده. چندی پیش خبری منتشر شد در خصوص اینکه از فردوسی پور به عنوان تهیه نماینده فوتبال 120 خواسته اند ثابت کند برنامه اش حداقل یک میلیون نفر بیننده زنده دارد، وگرنه صداوسیما دیگر بودجه ای برای ادامه فراوری آن اختصاص نخواهد داد. همچنین ماه گذشته مرکز تحقیقات صداوسیما نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که نشان می داد فوتبال 120 بعد از برنامه هایی همچون مستند حیات وحش، چهل تکه، کتاب باز و دستپخت، در رتبه دهم اقبال عمومی واقع شده است! این وسط فقط جای طرح یک سوال خالی ماند؛ اینکه وقتی نظرسنجی گسترده، علنی و میلیونی سازمان در اسفندماه سال گذشته درگیر آن حجم فجیع از تقلب شد، چرا مخاطب باید به نتایج نظرسنجی پنهانی و محدود اخیر اطمینان داشته باشد؟!

چه به عنوان یک ستاره دست نیافتنی در سپهر سیما و چه در قامت شهفرایندی ساده و مخلوع؛ عادل همواره همین جا کنار ما مانده است. بدون او نه حال فوتبال بهتر شد و نه حال تلویزیون. اخلافش در صداوسیما هیچ معجزه ای در آستین نداشتند و البته رخدادهای اخیر لیگ و تیم ملی هم ثابت کرد فوتبال بدون چشم های تیزبین نود، مثل شهر بی کلانتر است. فهمیدن اینها سخت نیست. همینطور فهمیدن اینکه وقار و متانت عادل مخصوصا در طول یک سال گذشته، سزاوار قدرشناسی و تحسین است. کاش عقلای قوم در سازمان صداوسیما این چیزها را ببینند و بدانند. موضوع فقط یک نفر به اسم عادل فردوسی پور نیست؛ این، داستان یک فرهنگ است. می ترسیم از جامعه ای که در آن نجابت و تعهد، کاربلدی و تخصص خریدار نداشته باشد. کاری که با عادل کردید زنگ خطر است و عجبا که سکوت مرد نجیب، شکستنی هم نیست. هرچند هر سکوتی نمی تواند علامت رضا باشد، گاهی این خاموشی از سر حیاست.

منبع: همشهری آنلاین

به "عادل و جفاکاران مقرب، نمکدان تلویزیون را محکم تر بشکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادل و جفاکاران مقرب، نمکدان تلویزیون را محکم تر بشکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید