دلیل درد پشت سر چیست؟

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، مراحل ابتدایی تشخیص کلسترول بالا سخت است و کم تر با علائمی همراه می گردد. از آنجایی که مولکول های چربی به مرور در عروق خونی لخته می شوند، عوارضی هم ممکن است ایجاد گردد. بروز علامتی در پشت سر ممکن است نشانه بالا بودن مقدار کلسترول خون باشد.

دلیل درد پشت سر چیست؟

کلسترول بالا به معنای وجود ذرات چربی های بد LDL در گردش خون است. هر چه این شرایط درمان نگردد، خطر بیشتری سلامت فرد را تهدید می نماید. مولکول های چربی در دیواره های داخلی عروق تشکیل شده و باعث می گردد به مرور زمان لخته شوند. با باریک شدن عروق خونی، افراد ممکن است از سردرد هایی در ناحیه پشت سر شکایت نمایند.

زمانی که لخته های زیادی در عروق خونی تشکیل می شوند، رسیدن خون حاوی اکسیژن به اندام های بدن به خوبی صورت نمی گیرد. این درد همراه با گرفتگی عروق اغلب در قفسه سینه رخ می دهد، اما این درد ممکن است در پشت سر هم ایجاد گردد. محققان بر این باورند که این درد در ناحیه پشت سر می تواند شاخصی برای بالا بودن کلسترول بالا باشد.

انسداد عروق خونی در این ناحیه عامل ایجاد سردرد های پشت سر است. این زمانی رخ می دهد که عروق خونی با پلاک های کلسترول گرفته می شوند. اگر این شرایط خطرناک تشخیص داده نگردد یا درمانی صورت نگیرد، ممکن است موجب بروز سکته گردد.

لخته خون بعلاوه ممکن است در عروق کمری هم رخ دهد که عروق واقع شده در ناحیه تحتانی کمر هستند. تحقیقاتی که روی آنالیز ارتباط میان کمردرد و کلسترول بالا انجام شده نشان می دهد که نسبت LDL بالا و HDL پایین به طور قابل توجهی با کمردرد مرتبط است.

شریان های منتهی به کمر جزء نخستین شریان هایی در بدن هستند که پلاک های کلسترول را جمع می نمایند و علائم انسداد را نشان می دهند. کاهش جریان خون به سمت کمر می تواند دیسک هایی را که مهره های کم را تحت فشار قرار می دهند، تضعیف نموده و منجر به فتق دردناک دیسک ها و گرفتار شدن اعصاب گردد.

افرادی که از این درد مزمن رنج می برند، در مقایسه با افرادی که کمردرد را تجربه ننموده اند، بیشتر در معرض ابتلا به لخته های عروق کمری هستند.

منبع: سیناپرس

منبع: فرارو

به "دلیل درد پشت سر چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل درد پشت سر چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید