غول های بازرگانی منتظر نفت 100 دلاری هستند

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، شرکت های بزرگ بازرگانی نفت پیش بینی کردند با اجرای تحریم های آمریکا علیه ایران، قیمت نفت برای نخستین بار از سال 2014 به 100 دلار در هر بشکه صعود خواهند کرد.

غول های بازرگانی منتظر نفت 100 دلاری هستند

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، دنیل جاگی یکی از موسسان گروه مرکوریا انرژی اظهار کرد: قیمت های نفت ممکن است درسه ماهه چهارم سال جاری به دلیل این که بازار ظرفیت چندانی برای جایگزینی بیش از دو میلیون بشکه در روز افت صادرات نفت ایران به دلیل تحریم های آمریکا ندارد، به بیش از 100 دلار در هر بشکه صعود کند.

بن لوکاک، یکی از مدیران تجارت نفت ترافیگورا نیز پیش بینی کرد قیمت نفت تا کریسمس به 90 دلار و در اوایل سال 2019 به 100 دلار افزایش پیدا خواهد نمود.

جاگی در سخنرانی در کنفرانس نفت آسیا – اقیانوسیه اس اند پی گلوبال پلاتس در سنگاپور اظهار کرد: بازار واکنش عرضه برای ناپدید شدن دو میلیون بشکه در روز در سه ماهه چهارم را ندارد و به نظر من این، امر بازار را برای مشاهده افزایش قیمت به 100 دلار در هر بشکه آماده می نماید.

نفت برنت که قیمت پایه برای بیش از نیمی از نفت جهان است روز دوشنبه با 1.6 درصد افزایش، 80.02 دلار در هر بشکه معامله شد.

بن لوکاک در همین رویداد اظهار کرد: تصور می کنم زمانی که تحریمها برای نخستین بار چند ماه پیش اعلام شدند برآورد می شد بین 300 تا 700 هزار بشکه در روز از صادرات نفت ایران را کاهش دهد اما اکنون برآوردها به بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش و شاید 1.5 میلیون بشکه در روز رسیده است.

وی در ادامه اضافه کرد: علاوه بر تحریم های آمریکا علیه ایران، جهان با افت فراوری نفت ونزوئلا به دلیل بحران اقتصادی وخیم در این کشور آمریکای لاتین روبرو گردیده است. بزرگترین منبع عرضه جهانی جدید یعنی شیل آمریکا نیز به دلیل محدودیت های ظرفیت خطوط لوله و کمبود نیروی کار، با مشکلاتی در رشد فراوری دست و پنجه نرم می نماید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت سیتی گروپ نیز در یادداشت تحقیقاتی در24 سپتامبر احتمال سه رقمی شدن قیمت های نفت را پیش بینی کرد. تحلیلگران سی تی در این یادداشت اظهار کردند: سیتی افزایش قیمت نفت برنت به حدود 80 دلار در سه ماهه چهارم را پیش بینی نموده بود، اما عدم وجود ظرفیت فراوری شناور ممکن است باعث گردد قیمت ها به بالای 90 دلار یا حتی 100 دلار در هر بشکه صعود کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "غول های بازرگانی منتظر نفت 100 دلاری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غول های بازرگانی منتظر نفت 100 دلاری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید