فارس من، مکاتبه با چند دستگاه برای جبران ضرر رستوران و خوابگاه ها در شرایط کرونا

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، معاون دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان گفت: مکاتباتی با وزارت کشور، استانداری، وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا برای حمایت از کسب و کارهای آسب دیده دانشگاهی و شاغلان آنها اجرا شده تا این افراد در سبد حمایتی دولت دیده شوند.

فارس من، مکاتبه با چند دستگاه برای جبران ضرر رستوران و خوابگاه ها در شرایط کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ فلش و سلفی، بعضی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه درخواست یاری مالی به کارکنان کافه و رستوران ها به دلیل رکود مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا را مطرح نموده اند.

در بخش دانشگاهی هم بعضی مشاغل به صورت مستقیم از شیوع ویروس کرونا متاثر شدند که بخش خوابگاه ها و رستوران های دانشجویی از جمله این مشاغل هستند که زندگی شاغلان و کارگران در این مشاغل تحت تاثیر قرار گرفته است.

خبرنگار در یک نوبت این سوژه را پیگیری کرد که در این پیگیری مسوولان وزارت علوم اعلام کردند که خسارت خوابگاه های خودگردان و رستوران های مکمل دانشجویی در کرونا برآورد و برای چگونگی و میزان حمایت از این کسب و کارها رایزنی خواهد شد.

پیگیری مجدد آخرین شرایط رایزنی برای جبران ضرر رستوران و خوابگاه ها

در پیگیری مجدد آخرین شرایط رایزنی های اجرا شده در این باره، الیاس منیری معاون دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان در گفت وگو با خبرنگار، گفت: صندوق رفاه دانشجویان برای حمایت از بخش خصوصی دانشگاهی از جمله خوابگاه های خودگردان و رستوران های خصوصی و خودگردان و مکمل دانشجویی و شاغلان و کارگران آنها، مکاتباتی با دستگاه های متولی انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: در این باره با دستگاه های مربوط از جمله استانداری، وزارت کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا مکاتباتی اجرا شده است و در حال هماهنگی و رایزنی هستیم که اگر اعتباری برای این منظور پیش بینی می گردد یا حمایتی در نظر گرفته خواهد شد شامل این فعالان مالی هم گردد.

منیری با بیان اینکه بخش خصوصی دانشگاهی از جمله خوابگاه های خودگردان و رستوران های خصوصی تابع قوانین مجموعه های خصوصی هستند، تاکید نمود: در نتیجه شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، مشاغل بسیاری تحت تاثیر قرار گرفته اند و دچار رکود و ضرر شده اند و این طور نیست که فقط بخش خصوصی دانشگاهی از جمله خوابگاه ها و رستوران های دانشجویی متضرر شده باشند.

به گفته وی، با این حال برنامه این است که مشاغلی که فعال بوده اند و اکنون متضرر شده اند مورد حمایت قرار گیرند و در سبد حمایتی که دولت برای این منظور پیش بینی نموده دیده شوند و به این ترتیب بخش دانشگاهی از جمله خوابگاه ها و رستوران های دانشجویی هم جزئی از یاری دولت به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا باشند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "فارس من، مکاتبه با چند دستگاه برای جبران ضرر رستوران و خوابگاه ها در شرایط کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، مکاتبه با چند دستگاه برای جبران ضرر رستوران و خوابگاه ها در شرایط کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید