12 فیزیوتراپیست در کشور به کرونا مبتلا شدند، فوت یک فیزیوتراپ در تهران بر اثر کرونا

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: براساس آخرین آمارهای ما از سطح کشور، تا به امروز 12 فیزیوتراپیست به بیماری کرونا مبتلا شده اند که متاسفانه در فروردین ماه یکی از فیزیوتراپیست ها بر اثر بیماری کرونا از جهان رفت.

12 فیزیوتراپیست در کشور به کرونا مبتلا شدند، فوت یک فیزیوتراپ در تهران بر اثر کرونا

احمد موذن زاده در تبادل نظر با خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری وبلاگ فلش و سلفی، در خصوص اعتراض فیزیوتراپیست ها نسبت به تعرفه پزشکی گفت: سال جاری با توجه به رشد تعرفه های پزشکی در حوزه فیزیوتراپی برای فیزیوتراپیست ها فقط 5 درصد افزایش تعرفه داشتیم که با توجه به افزایش قیمت اجناس و هزینه های معیشتی این موضوع برای فیزیوتراپیست ها کافی نیست.

وی اضافه کرد: تورم شاخص بانک مرکزی بالای 41 درصد است که این موضوع نشان می دهد رشد تعرفه ها ناکافی است و تقصیم بندی تعرفه ها نیز درست نیست.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران بیان نمود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور مراکز فیزیوتراپی در فروردین ماه تعطیل بودند که این موضوع می تواند مسائل زیادی را ایجاد کند؛ اما در حال حاضر تمامی مراکز فیزیوتراپی در کشور فعال هستند ولی با کاهش چشمگیر مراجعات به این مراکز رو به رو هستیم.

موذن زاده تاکید نمود: میزان استفاده از اقلام حفاظتی و مصرفی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی برای پاکسازی تجهیزات و محیط هزینه های زیادی را برای فیزیوتراپیست ها ایجاد نموده که باعث ایجاد دردسرهایی شده است.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران با اشاره به هزینه بالای تامین اقلام بهداشتی مراقبتی برای فیزیوتراپیست ها گفت: برآوردی که در انجمن علمی فیزیوتراپی ایران انجام دادیم متوجه شدیم که در هر مراجعه بیمار در مراکز درمانی رقمی بین 10 تا 15 هزار تومان برای این تجهیزات مصرف می گردد که در تعرفه محاسبه نشده است.

موذن زاده با اشاره به شهادت یکی از فیزیوتراپیست ها در کشور بر اثر ابتلا به کرونا گفت: طی آخرین آماری که به دست انجمن علمی فیزیوتراپی ایران رسیده است در سطح کشور 12 فیزیوتراپیست به بیماری کرونا مبتلا شدندو متاسفانه در فروردین ماه یکی دیگر از فیزیوتراپیست ها بر اثر بیماری کرونا از جهان رفت.

وی توضیح داد: یکی از اقدامات برای مقابله با کرونا فیزیوتراپی تنفسی است که توسط فیزیوتراپیست ها اجرا شده و این موضوع برای بیماران کرونایی نیز انجام می گردد؛ اذا این موضوع خطر ابتلا به بیماری کرونا را در فیزیوتراپیست ها بالا می برد.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران بیان نمود:برای مقابله با کرونا دستور العملی را اعلام کردیم در خصوص اینکه افرادی که برای فیزیوتراپی مراجعه می نمایند حتما با ماسک بغاشد و ویزیت بدون ماسک ممنوع است؛ همچنین ظرفیت پذیرش را در مراکز فیزیوتراپی کاهش دادیم.

موذن زاده گفت: همچنین کوشش کردیم فیزیوتراپی را از راه دور انجام دهیم و کلیپ های آموزشی را در این زمینه تهیه کردیم که مردم می توانند این ویدئو درسایت نظام پزشکی و انجمن فیزیوتراپی ایران را ببینند.

4148

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "12 فیزیوتراپیست در کشور به کرونا مبتلا شدند، فوت یک فیزیوتراپ در تهران بر اثر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 فیزیوتراپیست در کشور به کرونا مبتلا شدند، فوت یک فیزیوتراپ در تهران بر اثر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید