مادورو: خوان گوایدو می خواست مرا بکشد، تبانی کلمبیا برای کودتا

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، رئیس جمهوری ونزوئلا فاش کرد که رهبر مخالفان دولت پشت توطئه اخیر علیه کاراکاس با هدف کودتا و بی ثبات کردن اوضاع این کشور بوده است.

مادورو: خوان گوایدو می خواست مرا بکشد، تبانی کلمبیا برای کودتا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فلش و سلفی به نقل از تارنمای شبکه تله سور، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا روز گذشته (شنبه) ضمن اعلام جزئیات بیشتر در خصوص تجاوز نظامی ناکام چند روز پیش علیه ونزوئلا خاطر نشان کرد که هدف این اقدام کودتا و ایجاد بی ثباتی بود.

مادورو اضافه نمود: خوان گوایدو دستور انجام این عملیات را صادر کرد تا مرا ترور نمایند. این عملیات با حمایت گوایدو انجام گرفت و او می خواست مرا بکشد.

رئیس جمهوری ونزوئلا توضیح داد: امضای گوایدو و چند مقام مخالف دولت کاراکاس در اسنادی که توسط جردن گودرو مزدور آمریکایی افشا شده، وجود دارد.

رئیس دولت ونزوئلا در ادامه جامعه جهانی را در جریان تبانی و همکاری دولت کلمبیا با این عملیات علیه ونزوئلا گذاشت.

از سوی دیگر خورخه آرئاسا وزیر خارجه ونزوئلا خاطرنشان کرد که کشورش به دنبال شکایت از کلمبیا در دادگاه لاهه به دلیل مشارکت شان در این توطئه علیه ونزوئلا است. وی گفت که کلمبیا منشور سازمان ملل را نقض نموده و باید جوابگو باشد.

پیش از این مقامات ونزوئلا اعلام نموده بودند دو شهروند آمریکایی که با یک نظامی حرفه ای آمریکا برای نفوذ در ونزوئلا همکاری داشتند، دستگیر شده اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هرگونه مداخله واشنگتن در این طرح ناکام علیه ونزوئلا را رد نموده است.

ونزوئلا هفته گذشته بیش از 12 تن شامل دو آمریکائی را که برای شرکت سیلورکورپ یو اس ای کار می نموده اند، دستگیر کرد که بخشی از یک توطئه شکست خورده بود و پیروزی همگانی برای دولت مادورو به شمار می رود.

تلویزیون ونزوئلا دو روز پیش تصاویری از این دو آمریکائی به اسارت گرفه شده به نمایش گذاشت که در آن گفتند توسط سیلورکورپ موظف به تصرف فرودگاه کاراکاس به منظور اخراج مادورو از این کشور شده بودند. به گفته مادورو این دو در دادگاه غیرنظامی محاکمه خواهند شد.

مادورو این عملیات تهاجمی را برنامه واشنگتن برای سرنگونی دولت خود می داند و حضور دو تبعه آمریکایی در میان 13 تروریست دستگیر شده را سندی محکم برای تایید ادعای خود قلمداد می نماید.

ونزوئلا در شش سال اخیر با شدیدترین بحران مالی روبرو بوده است. تحریم های آمریکا نیز در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ شدت گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مادورو: خوان گوایدو می خواست مرا بکشد، تبانی کلمبیا برای کودتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو: خوان گوایدو می خواست مرا بکشد، تبانی کلمبیا برای کودتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید