مارگارت آتوود جایزه شاخک قرمز کیچیز را از آن خود کرد

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی به نقل از گاردین، رمان قلب آخر از همه می رود مارگارت آتوود به عنوان پیشروترین، هوشمندترین و سرگرم کننده ترین رمان سال، پیروز به کسب جایزه شاخک قرمز شد.

مارگارت آتوود جایزه شاخک قرمز کیچیز را از آن خود کرد

این نویسنده کانادایی که یک شال شاخکی به سر داشت، جایزه کیچیز خود را دوشنبه شب در لندن دریافت کرد. داستان این رمان به زوجی می پردازد که در ماشین شان زندگی می کنند و قبول می کنند به پروژه پوزیترون ملحق شوند؛ در این پروژه، به آن ها یک خانه داده می شود اما در مقابل آن ها باید تمامی یک ماه در آینده را در یک سلول دربسته سر کنند. کتاب آتوود توانست عناوینی از نویسندگانی چون آدام رابرتس و ان جی جمیسین را شکست دهد و این جایزه هزار پوندی را از آن خود کند. در توییتر، آتوود گفت هیجان زده است که توانسته جایزه بغل کردنی شاخک قرمز خود را دریافت کند.

جوایز کیچیز که به منظور تجلیل از پیشروترین، هوشمندانه ترین و سرگرم کننده ترین آثار ادبی که شامل عناصر ابتکارآمیز یا فانتزی می شوند تاسیس شد، هفتمین سال برگزاری اش را تجربه کرد و از برندگان پیشین آن می توان به روث اوزکی و چاینا میویل اشاره کرد.

جیمز اسمیت، رمان نویس و یکی از داوران این جایزه می گوید حتی به عنوان بخشی از یک لیست نهایی به شدت قدرتمند از نامزدها، رمان قلب آخر از همه می رود یک دستاورد خارق العاده به نظر می رسد. او اضافه کرد: این نگاهی تکان دهنده از آینده است که مثل بسیاری از دیگر رمان های آتوود، احساسی پیش گویانه دارد. بامزه و نابودکننده و فوق العاده، همه مان عاشقش شدیم.

جایزه شاخک سیاه که به دستاوردی قابل توجه در تشویق و ترفیع حفاظت و نگهداری در ادبیات ژانری تقدیم می شود، به پاتریک نِس به خاطر پاسخش به بحران پناهندگی تعلق گرفت. سال گذشته، نس کار جمع آوری سرمایه برای بنیاد بچه ها را نجات دهید را شروع کرد چون به گفته خودش، خسته شدم که درماندگی ام نسبت به بحران پناهندگی که دولت بریتانیا دارد با سستی ضدانسانی به آن پاسخ می دهد را فقط از طریق توییتر نشان دهم. او قول داد تا 10 هزار پوند پول جمع کند و نویسندگان به سرعت به او ملحق شدند و در انتها، نزدیک به 700 هزار پوند جمع آوری شد.

جایزه شاخک طلایی برای بهترین اثر اول، به ارزش 500 پوند به ساختن گرگ نوشته تِید تامسون رسید؛ داستان یک نگهبان امنیتی سوپرمارکتی در لندن که به خانه اش در نیجریه سفر می کند، ربوده می شود و مجبور می شود به تحقیق درباره پرونده قتل یک قهرمان محلی بپردازد. نیکش شوکلا که یکی از دیگر داوران جوایز کیچیز امسال بود، این کتاب را به عنوان یک تریلر سیاسی قدرتمند و عجیب که پر از جملات یک خطی فوق العاده است توصیف کرد و گفت با چنین لیست نهایی نامزدهایی که به ما پری های دریایی، شهرهای از دست رفته و کسانی که با یک نژاد متفاوت از خواب بیدار می شوند را تقدیم کرد، این کتاب به یک اندازه، آدم را هیجان زده و سرگرم می کند.

در جوایز کیچیز که فالن لاندن اسپانسر آن است، جایزه شاخک جوهری برای بهترین جلد کتاب، به خاطر جلد کتاب دری که به کجا رسید نوشته سالی گاردنر، به جِت پوردی طراح اهدا شد. جایزه شاخک نامرئی که به یک کتاب داستانی دیجیتال بومی تعلق می گیرد هم به زندگی عجیب است رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مارگارت آتوود جایزه شاخک قرمز کیچیز را از آن خود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارگارت آتوود جایزه شاخک قرمز کیچیز را از آن خود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید