متلاشی شدن باند فیشینگ توسط پلیس فتای خرم دره

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، خبرنگاران/زنجان فرمانده انتظامی خرم دره گفت: باند فیشینگ توسط پلیس فتای این شهرستان متلاشی شد.

متلاشی شدن باند فیشینگ توسط پلیس فتای خرم دره

محرم علی قاسم خانی در جمع وبلاگ فلش و سلفی با اشاره به دستگیری فیشینگ کاران حرفه ای، گفت: این متهمان با طراحی و انتشار اپلیکیشن ها و لینک های جعلی مربوط به ماهواره جیبی، صیغه یاب، در شبکه های اجتماعی اقدام به کلاه برداری از قربانیان می کردند.

وی اضافه نمود: در پی وصول پرونده ای و مراجعه حضوری فردی به هویت معلوم به پلیس فتای شهرستان خرم دره مبنی بر کلاه برداری سایبری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته معین شد متهمان در شبکه های اجتماعی، با طراحی ربات های جعلی با موضوعات مختلف افراد را به یکی از درگاه های بانکی هدایت و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی با پیغام خطا روبرو شده و پس از گذشت چند روز متوجه برداشت هایی از حساب بانکی شده است.

قاسمی با بیان این که با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهمان مورد شناسایی قرار گرفتند، اضافه نمود: ضمن هماهنگی قضایی تیمی از کارآگاهان این پلیس به محل سکونت نامبرده ها مراجعه و با توقیف همه ادله های دیجیتالی، تعداد 2 نفر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خرم دره گفت: متهمان ابتدا منکر بزه انتسابی ولی پس از روبروه شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکاب از طریق سرقت اطلاعات کارت بانکی (فیشینگ) در کل کشور اعتراف کردند.

این مسئول با اشاره به این که شهروندان مراقب کلاه برداری مجرمان از طریق فیشینگ باشند، شرح داد: مجرمان از طریق فیشینگ یک وب سایت جعلی شبیه آدرس اصلی درگاه بانکی می سازند و شهروندان باید دقت داشته باشند که خودشان حتماً لینک اصلی بانک را وارد کنند و به لینک های ارسالی توجه نکنند.

قاسمی توصیه کرد: شهروندان برای پیشگیری از این نوع کلاه برداری نسبت به فعال سازی رمز یکبار مصرف کارت بانکی و نحوه فعال سازی آن، به بانک های عامل مراجعه کرده و نیز می توانند با استفاده از افزونه ضدفیشینگ نسبت به بررسی سایت های جعلی بانکی اقدام کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرم دره تاکید کرد: شهروندان در صورت روبروه با هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیس 110 یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "متلاشی شدن باند فیشینگ توسط پلیس فتای خرم دره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متلاشی شدن باند فیشینگ توسط پلیس فتای خرم دره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید