کارآفرینی و اشتغال زایی مهاجران در کانادا، بیشتر از خود کانادایی هاست!

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، طی مطالعه ای که اخیرا بانک توسعه کسب و کار کانادا انجام داده تعیین شده است که مهاجران بیشتر از کانادایی ها کسب و کار راه می اندازند و کارآفرینی می نمایند. کسب و کار مهاجران سریع تر رشد می نماید و نرخ اشتغال زایی خالص هر یک از آنها بیشتر از میانه متولدین خود کانادا است.

کارآفرینی و اشتغال زایی مهاجران در کانادا، بیشتر از خود کانادایی هاست!

بانک توسعه کسب و کار کانادا می گوید نرخ کارآفرینی مهاجران تازه وارد دو برابر متولدین کانادا است و این بدین معنی است که مهاجران دو برابر بیشتر از کانادایی ها پروژه کارآفرینی خود را تحقق می بخشند. منظور از کارآفرینی اعم از راه اندازی کسب و کار از صفر یا خریداری کسب و کار و تجهیزات است.

در سال 2018، تعداد کارآفرینان تازه وارد به 251600 نفر رسید که نسبت به سال 2006 رشد 22 درصدی داشته است. با توجه به اینکه انتظار می رود مهاجران تا سال 2032 ، 80 درصد جمعیت کانادا را تشکیل بدهند بانک توسعه کسب و کار کانادا پیش بینی می نماید که این فرایند ظرف دهه های آینده ادامه یابد. همراه با مهاجران، زنان، جوانان و سالمندان کانادا هم به کارآفرینی روی آورده اند.

پر استرس اما ثمربخش

بانک توسعه کسب و کار بعلاوه رضایت شغلی در کارآفرینان را آنالیز نموده و دریافته که گرچه اداره کسب و کار پراسترس است اما کارآفرینان از شغلشان راضی هستند. حدود 90 درصد کارآفرینان اعلام نموده اند که از شغلشان راضی هستند. در مجموع، از اداره کسب و کارشان لذت می برند، برای کار کردن هر روز انگیزه دارند و از پیشرفت کسب و کارشان رضایتمند هستند.

کارآفرینان بعلاوه به غیر از پول انگیزه های دیگری هم دارند. استقلال، خودمختاری، انعطاف پذیری، شور و شوق و رضایت درونی از انگیزه های برتر کارآفرینان است. راه رسیدن به تاسیس کسب و کار راه ساده ای نیست. سه چهارم کارآفرینانی که مورد نظرسنجی قرار گرفته اند گفته اند که در مقایسه با کارمندانی که برای شرکت ها کار می نمایند آنها باید با ناامنی اقتصادی، استرس زیاد و فقدان مزایا دست و پنجه نرم نمایند.

حدود یک سوم کسب و کارهای نو ظرف مدت پنج سال اول تاسیس ورشکست می شوند و کمتر از نیمی از آنها پس از ده سال هنوز دارند فعالیت می نمایند. گذشته از این، مهارت هایی هستند که با آموختن آنها می توان به موفقیت و رضایت در این کار دسا یافت.

مهارت های مدیریتی، فنی و هدفمندی

افراد هدفمند که در مواجهه با شکست ناامید نمی شوند و جا نمی زنند، در کارآفرینی به موفقیت می رسند. مطالعات زیادی در خصوص رابطه بین کارآفرینی و هدفمندی (شور و شوق زیاد برای ادامه کار) اجرا شده که نتابج مثبتی به دست آورده اند. افرادی که استقامت و شوق زیاد دارند و به اصطلاح کم نمی آورند بیشتر به سمت رسیدن به اهداف بلند مدت خود کوشش می نمایند.

بانگ توسعه کسب و کار بین سطح مهارت های مدیریتی و فنی کارآفرین و رضایتمندی او از کار خود رابطه مستقیم و محکمی پیدا نموده است. مهارت های فنی مورد نظر بانک توسعه کسب و کار عبارت اند از:

  • مدیریت اقتصادی
  • بازاریابی و فروش
  • مدیریت منابع انسانی
  • مدیریت عملیات
  • برنامه ریزی استراتژیک

مهارت های مدیریتی را هم به چهار دسته زیر تقسیم نموده است:

  • مدیریت سازمانی
  • مدیریت افراد و رهبری
  • نوآوری
  • شبکه سازی

در این مطالعه، مهارت های مدیریتی بازاریابی و شبکه سازی تاثیر مستقیم بر افزایش فروش داشته است. نوآوری و مدیریت سازمانی هم رضایت از کارآفرینی را به همراه داشته است.

چنانچه علاقه مند به مهاجرت به کانادا به وسیله کارآفرینی هستید مطالب زیر را از دست ندهید:

تورنتو به اسم بهترین شهر کانادا برای کارآفرینان زن انتخاب شد

طرح منطقه ای کارآفرینی در بریتیش کلمبیا (100 هزار دلاری)

طرح پایه کارآفرینی در بریتیش کلمبیا (200 هزار دلاری)

طرح منطقه ای مهاجرت به وسیله کارآفرینی

مهاجرت به کانادا به وسیله کارآفرینی در نوا اسکوشیا

مهاجرت به کانادا به وسیله کارآفرینی در انتاریو

مهاجرت به کانادا به وسیله کارآفرینی در بریتیش کلمبیا

مهاجرت به کانادا به وسیله کارآفرینی در نیوبرانزویک

مهاجرت به کانادا به وسیله کارآفرینی فارغ التحصیلان نوا اسکوشیا

مهاجرت به کانادا به وسیله کارآفرینی در نیوبرانزویک

منبع: ویزا موندیال

به "کارآفرینی و اشتغال زایی مهاجران در کانادا، بیشتر از خود کانادایی هاست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارآفرینی و اشتغال زایی مهاجران در کانادا، بیشتر از خود کانادایی هاست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید