39 هسته فناور در حوزه نانو حمایت شد ، اختصاص 60 درصد حمایت ها به حوزه پزشکی

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، در روز های شیوع کرونا شکل گیری هسته های فناور حوزه نانو در عرصه های پزشکی، حسگر ها و ملزومات بهداشتی شتاب گرفت.

39 هسته فناور در حوزه نانو حمایت شد ، اختصاص 60 درصد حمایت ها به حوزه پزشکی

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ فلش و سلفی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ در روز های شیوع کرونا شکل گیری هسته های فناور حوزه نانو در عرصه های پزشکی، حسگر ها و ملزومات بهداشتی شتاب گرفت. مجموعه هایی که فرایند توسعه فناوری در کشور را شیبی صعودی داده اند.

به تیمی شکل گرفته بر اساس توانایی های بازاریابی، اقتصادی، فنی و دانشی اعضا که برای ارائه راهکار ها و خدمات منحصر به فرد برای مسایل و چالش های فناورانه پیش قدم می شوند هسته فناور می گویند. تیم هایی که در حوزه های مختلف علمی و فناوری حضور می یابند و یکی از زنجیره های ارزش این عرصه ها محسوب می شوند.

ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای بهره گرفتن از ظرفیت این تیم ها اقدام به حمایت از فعالیت آن ها نموده است. طی یک سال گذشته نیز با پایش 75 هسته فناوری، 39 مجموعه را آنالیز و در نهایت مورد حمایت قرار داد. با همه گیری کرونا طی دو سال اخیر، حوزه های پزشکی، حسگر ها و ملزومات بهداشتی بیشتر مورد توجه قرار گرفتند که در این برنامه سهم قابل توجهی حدود 60 درصد از حمایت ها را به خود اختصاص دادند.

بعلاوه انرژی های نو از جمله حوزه های تحول آفرین و مجذوب کننده برای تجاری سازی بین المللی به شمار میرود که 15 درصد هسته های فناور منتخب را شامل می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "39 هسته فناور در حوزه نانو حمایت شد ، اختصاص 60 درصد حمایت ها به حوزه پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "39 هسته فناور در حوزه نانو حمایت شد ، اختصاص 60 درصد حمایت ها به حوزه پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید