ارتش آمریکا به دنبال آموزش حرف زدن به کشتی های رباتیک!

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، نیروی دریایی ارتش ایالات متحده آمریکا می خواهد به کشتی های خودران خود توانایی صحبت کردن و مخابره پیام های کلامی را بیاموزد.

ارتش آمریکا به دنبال آموزش حرف زدن به کشتی های رباتیک!

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی و به نقل از گیزمگ، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا نه تنها کشتی های جنگی رباتیک را توسعه می دهد، بلکه می خواهد به آنها نحوه صحبت کردن را نیز یاد دهد.

نیروی دریایی آمریکا در یک بیانیه تشریح کرده است که چگونه می خواهد کشتی های خودران خود را قادر به برقراری ارتباطات رادیویی کلامی با خدمه سایر کشتی ها کند تا از برخورد احتمالی جلوگیری شود.

اگر کشتی های خودران بدون سرنشین(USV) بخواهند کاربردی شوند، باید در دنیای واقعی به روشی قابل مقایسه با کشتی های معمولی فعالیت کنند. این بدان معناست که آنها نه تنها نیاز دارند که بتوانند بدون برخورد به موانع از نقطه A به نقطه B بروند، بلکه باید بتوانند با سایر وسایل نقلیه دریایی و خدمه کنترل کننده آنها ارتباط برقرار کنند.

این بدان معنی است که یک USV باید مقررات بین المللی برای جلوگیری از برخورد دریایی(COLREGS) را رعایت کند که بیانگر این است که چگونه دو کشتی در صورت نزدیک شدن با یکدیگر باید واکنش نشان دهند.

متأسفانه مقررات COLREGS فقط در مورد نزدیک شدن دو کشتی به یکدیگر، شرایط را معین کرده است و اگر سه کشتی یا بیشتر وجود داشته باشند، مسئله پیچیده می شود و روال استاندارد این است که خدمه از طریق پیام های رادیویی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و نحوه جلوگیری از مشکل و برخورد را بررسی کنند.

این در حالی است کشتی های جنگی خودران نیروی دریایی ایالات متحده در حال حاضر به رایانه ها و نرم افزارهایی که بتوانند این کار را انجام دهند، مجهز نیستند و در واقع یک کشتی رباتیک در حال حاضر نمی تواند صحبت کند. بنابراین نیروی دریایی آمریکا برای گذر از این مشکل می خواهد سیستمی را توسعه دهد که کشتی های خودران از طریق آن بتوانند ارتباطات رادیویی برقرار کنند.

کشتی های خودران بر اساس این سیستم خواهند توانست گفتار را به متن تبدیل کنند تا کشتی رباتیک بتواند آن را بفهمد و سپس پیام مناسب را تولید کند و برای کشتی های دیگر با صدایی طبیعی بخواند.

نیروی دریایی می گوید که می خواهد یک فرآیند توسعه سه مرحله ای را دنبال کند. در مرحله اول، هدف نشان دادن امکانپذیر بودن این مفهوم و توانایی فهم جمله های متداول بین ملوانان خواهد بود.

پس از اتمام طراحی اولیه، این پروژه به مرحله دوم می رود. در این مرحله یک نمونه اولیه از این فناوری برای آزمایش و ارزیابی در یک رادیو VHF قرار می گیرد. علاوه بر این، سیستم قادر به درک و پاسخ به پیام های انگلیسی غیربومی خواهد شد. این آزمایش طی سه ماه انجام خواهد شد.

در مرحله سوم، این پروژه برای کمک به نیروی دریایی متمرکز خواهد شد، زیرا در نهایت به یک سیستم نهایی تبدیل می شود که می تواند مانند یک انسان با کشتی های دیگر ارتباط برقرار کند.

نیروی دریایی فراتر از کاربردهای نظامی این سیستم، به کاربرد این فناوری در کشتی های غیرنظامی از جمله کشتی های تجاری بدون سرنشین در صورت عدم دسترسی به اتصالات ماهواره ای و کشتی هایی با خدمه اندک نیز می اندیشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ارتش آمریکا به دنبال آموزش حرف زدن به کشتی های رباتیک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش آمریکا به دنبال آموزش حرف زدن به کشتی های رباتیک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید