ایجاد صنایع تبدیلی باتوجه به ظرفیت تولیدمحصولات کشاورزی لازم است

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، منصور مرادی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کردستان که با حضور نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سنندج برگزار گردید، متاسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که استان کردستان در بسیاری از زمینه های فراوری محصولات کشاورزی و باغی رتبه های اول را دارد اما بیشتر محصولات خام فروشی می گردد.

ایجاد صنایع تبدیلی باتوجه به ظرفیت تولیدمحصولات کشاورزی لازم است

وی با اشاره به اینکه 80 درصد توت فرنگی کشور در استان کردستان فراوری می گردد، اضافه نمود: احتیاج است صنایع تبدیلی برای این محصول و دیگر محصولاتی که فراوری آنها در این استان نسبت به سایر استان های کشور بیشتر است، ایجاد گردد.

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی بزرگترین مشکل استان کردستان را در حوزه آب مطرح کرد و ادامه داد: با وجود بازدیدهای متفاوتی که در طول سه سال اخیر از منابع آبی استان توسط مسئولان کشوری انجام گردیده اما هیچ نتیجه ای حاصل نگردیده است.

مرادی یادآور شد: با وجود اینکه سدهای زیادی در کنار روستاهای استان ساخته گردیده اند اما جای گله مندی وجود دارد که برای برخی روستاهای استان هنوز هم باید با تانکر آب شرب انتقال یابد.

وی در ادامه سخنان خود اعلام کرد: متاسفانه علیرغم اینکه مسئولان مختلفی طی چند سال گذشته به کردستان سفر نموده اند، اما نتایج مهمی از این سفرها حاصل نگردیده چرا که دیدگاه در مورد این استان مطلوب نیست.

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شهر مریوان چهار سال است که با مشکل پسماند روبرو هستیم، گفت: توپوگرافی مریوان به گونه ای است که به کارخانه بازیافت پسماند در این شهر احتیاج داریم چرا که نمی توان در این منطقه زباله را دفن کرد.

مرادی با اشاره به مسائل زیست محیطی کردستان از جمله آتش سوزی جنگل ها نیز اظهارداشت: حداقل تجهیزات جلوگیری از آتش سوزی در کردستان را نداریم اما وقتی می خواهیم جاده ای بسازیم بخاطر پوشش گیاهی با ممانعت محیط زیست روبرو می شویم و محیط زیست در کردستان به محیط ایست تبدیل گردیده و جای تاسف دارد که با توقع رعایت استاندارد پروژه در حد بین المللی، پیمانکار دستگیر می نمایند و جلوی اجرای پروژه های عمرانی را می گیرند.

وی با بیان اینکه مخالف احداث پالایشگاه مریوان در نزدیکی تالاب زریبار هستیم، اضافه نمود: سه سال است قول ساخت سد نیاوه داده گردیده اما کار مطالعات آن هم هنوز شروع نگردیده است و این در حالی است که در بسیاری از کشورهای جهان ظرف سه سال یک سد عظیم احداث می نمایند.

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی همچنین به درآمدهای مرزی در کردستان اشاره نمود و اعلام کرد: سالانه چندین میلیارد دلار درآمد مرزی به وسیله مرز باشماق مریوان داریم اما مسائل اقتصادی همچنان دامنگیر استان کردستان و شهرستان مریوان است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایجاد صنایع تبدیلی باتوجه به ظرفیت تولیدمحصولات کشاورزی لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد صنایع تبدیلی باتوجه به ظرفیت تولیدمحصولات کشاورزی لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید