برگزاری سومین دوره آموزشی توانمند سازی تشکل های مردم نهاد قم

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، سومین دوره آموزشی توانمند سازی تشکل های مردم نهاد استان قم با حضور مدیر کل دفتر امور مجامع و تشکلهای مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی برگزار گردید.

برگزاری سومین دوره آموزشی توانمند سازی تشکل های مردم نهاد قم

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، سومین دوره آموزشی توانمند سازی تشکل های مردم نهاد استان قم، سه شنبه 27 فروردین 1398 با حضور جلال تاجیک مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی و حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی قم و مهدی صابر کارشناس مسئول سرمایه گذاری استانداری قم برگزار گردید.

حمید یزدانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر و روزجوان گفت: تشکل های مردم نهاد از شاخصه های جوامع توسعه یافته است که به وسیله آموزش و تقویت آنان، جامعه در راستا رشد و ترقی قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: اگر سمن ها به درستی شکل بگیرند، بار سنگینی از وظایف سازمان ها برداشته خواهد شد. لذا آموزش و توانمند سازی سمن ها جزیی از وظایف دولت و سازمان محسوب می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی قم اضافه نمود: بدون تردید استفاده از ایده ها و نظرات سمن ها در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موجب موفقیت سازمان خواهد بود، سیاست ما نیز در اداره کل میراث فرهنگی استان قم استفاده حداکثری از ظرفیت تشکل های مردم نهاد و استفاده از ایده های نو و نظرات خلاقانه آنان است.

یزدانی توضیح داد: توسعه پایدار در صنعت گردشگری مستلزم استفاده بهینه از سمن ها است و با تقویت تشکل های مردم نهاد گردشگری صندلی اصلی خود را در جامعه به دست خواهد آورد.

جلال تاجیک مدیر کل دفتر امور مجامع و تشکلهای مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی نیز در این مراسم با اشاره به لزوم توانمندسازی تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی گفت: این مهم از سال 95 در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است و در همین رابطه دوره های آموزشی برای تشکل ها در نظر گرفته شده که سومین دوره آن در حال برگزاری است.

او خاطر نشان کرد: تشکل های مردم نهاد با فعالیت های خود می توانند به تحقق اهداف میراث فرهنگی و تقویت حوزه گردشگری یاری نمایند.

تاجیک اضافه نمود: دولت باید حامی تشکل های مردم نهاد با هدف ارتقاءِ کمی و کیفی خدمات خود باشد و از سوی دیگر تشکل ها به سمتی حرکت نمایند که بازوی حمایتی برنامه های دولت باشند.

مدیر کل دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی در ادامه با اشاره به سیل اخیر در ایران تاکید نمود: بسیاری از مسائل این چنین، ریشه های مدیریتی دارد که هرگاه سازمانهای مردم نهاد و سمن ها در جامعه تقویت شوند، شاهد چنین حوادثی نخواهیم بود.

منبع: میراث آریا

به "برگزاری سومین دوره آموزشی توانمند سازی تشکل های مردم نهاد قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری سومین دوره آموزشی توانمند سازی تشکل های مردم نهاد قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید