تعریف بسته های داخلی در دانشگاه الزهرا برای برون رفت از شرایط تحریم

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، رییس دانشگاه الزهرا از تعریف طرح ها و بسته های داخلی در این دانشگاه با یاری اساتید برای برون رفت از شرایط تحریم اطلاع داد و گفت: نتایج این طرح ها در سطح گسترده تر می تواند مسائل ناشی از تحریم در سطح جامعه را کاهش دهد.

تعریف بسته های داخلی در دانشگاه الزهرا برای برون رفت از شرایط تحریم

دکتر ملانظری در گفت وگو با وبلاگ فلش و سلفی ضمن بیان این مطلب در مورد آثار ناشی از تحریم های آمریکا علیه کشورمان که اجرایی شده است، اضافه کرد: تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشور ما متاسفانه منابع مالی دانشگاه ها را با تهدید جدی روبرو نموده است، ضمن اینکه خرید مواد اولیه برای آزمایشگاه به خصوص در رشته های فنی و مهندسی با چالش رو به رو شده، به گونه ای که هزینه بعضی از این مواد بیش از سه برابر افزایش یافته است.

وی در ادامه توضیح داد: متاسفانه افزایش هزینه های ناشی از تحریم ها انجام بعضی سرانجام نامه های دکتری و کارشناسی ارشد را با مسائلی روبرو نموده است؛ ولی واقعیت این است که ما در درون دانشگاه ها به دنبال راه حل هایی برای برون رفت از مسائل ناشی از تحریم ها هستیم.

رییس دانشگاه الزهرا همچنین خاطر نشان کرد: ما برای برون رفت از شرایط تحریم و مسائلی که می تواند ایجاد کند، طرح ها و هسته های داخلی تعریف کردیم تا ارتباطی که انتظار است دانشگاه با جامعه داشته باشد، حفظ گردد و اساتید در درون دانشگاه در این زمینه فعالیت داشته باشند و راهکار های خود را ارائه دهند تا بتوانیم در سطح گسترده تر از این راهکار ها استفاده کنیم.

دکتر ملانظری توضیح داد: دانشگاه ها این باور را دارند که در شرایط پیچیده و شرایط تحریم می توانند راهکارهای اجرایی و عملی ارائه نمایند و ما در گذشته هم دو تجربه حساس جنگ تحمیلی و بحث هسته ای را داشتیم و در هر دو صحنه با اقتدار از مسائل عبور کردیم و امروزه بحث جنگ مالی یک تکلیف تازه برای دانشگاه ها محسوب می گردد.

به گفته وی، دانشگاه الزهرا (س) در حول چند محور نقش خود را در شرایط تحریم به طور جدی نشان داده که محور اول تمرکز بر آموزش های کاربردی و توانمندسازی نیروی انسانی بوده که این بحث در دو بعد آموزش نیروی متخصص برای ورود به جامعه و بعد آموزش های مثبت در دانشگاه ها در شرایط تحریم جلو رفته است.

رییس دانشگاه الزهرا به محورهای دیگر حرکت این دانشگاه برای برون رفت از تحریم اشاره نمود و اضافه کرد: بعد دوم راهنمایی صنعت به سوی دانشگاه ها است که در این راه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نقش مهمی ایفا نموده، به گونه ای که امروزه فرصت مطالعاتی از یک امر اختیاری به یک امر الزامی تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تعریف بسته های داخلی در دانشگاه الزهرا برای برون رفت از شرایط تحریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعریف بسته های داخلی در دانشگاه الزهرا برای برون رفت از شرایط تحریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید