دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نیمه راه نسل سوم شدن ، بازنگری دروس کارشناسی در سال 1400 ادامه می یابد خبرنگاران

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: درحال حاضر دانشگاه برای نسل سوم شدن 50 درصد راه را رفته است و برای ادامه راه در تلاش است.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نیمه راه نسل سوم شدن ، بازنگری دروس کارشناسی در سال 1400 ادامه می یابد خبرنگاران

سید احمد معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ فلش و سلفی با اشاره به بازنگری دروس در این دانشگاه اعلام نمود: با توجه به اینکه دروس تحصیلات تکمیلی به روز است بنابراین در این مقاطع مشکل زیادی وجود ندارد، اما در مقطع کارشناسی برخی برنامه های درسی قدیمی هستند که از چهار سال گذشته بازنگری این دروس آغاز شده و تا به امروز 70 درصد پیروز بودیم. بازنگری دروس کارشناسی در سال 1400 نیز تکمیل می شود.

معتمدی با بیان اینکه برنامه داریم دانشجویان نیز در پروژه های صنعتی حضور فعال داشته باشند، ادامه داد: سال 99 برای دانشگاه امیرکبیر در حوزه قرارداد های صنعتی سالی درخشان بود. به نحوی که میزان جذب قرارداد های صنعتی این دانشگاه در سال 99 نسبت به سال گذشته 4 برابر رشد داشت و پیش بینی می شود رتبه اول را میان دانشگاه های کشور داشته باشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: باتوجه به اینکه در این سیاست پاسخ مثبت گرفتیم این فرایند را برای سال 1400 هم ادامه می دهیم.

وی تحریم ها را عاملی کمک کننده به رشد جذب قرارداد های صنعتی مطرح نمود و گفت: سیاست ما این بود که از جذب طرح های پژوهشی به سمت جذب طرح های پژوهشی مبتنی بر رفع مسائل صنعت حرکت کنیم.

معتمدی گفت: متاسفانه درصد اساتیدی که در کل کشور دارای قرارداد صنعتی هستند بسیار بالا نیست که طبیعتا این فرایند باید افزایش یابد. در دانشگاه امیرکبیر تعدادی از اساتید مربوط به علوم پایه و انسانی هستند که آن ها نمی توانند قرارداد صنعتی داشته باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: درحال حاضر دانشگاه برای دستیابی به دانشگاه نسل سوم 50 درصد راه را رفته است و تلاش می کند تا 50 درصد باقی مانده راه را که بسیار سخت است با پیروزیت طی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نیمه راه نسل سوم شدن ، بازنگری دروس کارشناسی در سال 1400 ادامه می یابد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نیمه راه نسل سوم شدن ، بازنگری دروس کارشناسی در سال 1400 ادامه می یابد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید