درصد پذیرش دانشجو در علمی کاربردی استان مرکزی جلوتر از میانگین متوسط کشوری است

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی گفت: میانگین پذیرش دانشجویان مراکز این دانشگاه در سطح کشور 15 درصد است درحالیکه این رقم در سطح استان 17.5 درصد است و این مهم نشان از فعالیت مطلوب این مراکز آموزشی در سطح استان دارد.

درصد پذیرش دانشجو در علمی کاربردی استان مرکزی جلوتر از میانگین متوسط کشوری است

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، مهدی رئوفی در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه با تعطیلی مراکز دولتی آموزشی علمی کاربردی کشور، تنها مراکز غیردولتی مجاز به پذیرش دانشجو هستند، اظهار کرد: طی جلساتی که در استانداری مرکزی برگزار گردید روند بازگشت مجدد افرادی که به علت تعطیلی مراکز دولتی این دانشگاه بیکار شده بودند مورد آنالیز نهاده شد، اما از آنجاکه این افراد طبق قانون کد پرسنلی استخدامی نداشتند نمی توانستند به هیج دستگاه دولتی ارجاع داده شوند؛ از این روز دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی به منظور بازگشت مجدد این افراد به حرفه گذشته خود و جلوگیری از به خطر افتادن معیشت آنها سعی داشته است تا در حد توان مراکز آموزشی این دانشگاه را به صورت خصوصی دایر کند.

وی از افتتاح مرکز آموزش علمی کاربردی فرودگاه اراک تا یک ماه آینده اطلاع داد و اضافه کرد: این مرکز به صورت پودمانی دانشجو می پذیرد و خدمات فرودگاهی را به صورت جامع به متقاضیان آموزش می دهد. امیدواریم با تصویب طرح راه اندازی مرکز آموزش بهزیستی در شورای گسترش بتوانیم این مرکز را تا ماه آینده راه اندازی کنیم و کارمندان دولتی مربوطه را به این مرکز خصوصی جدید ارجاع دهیم.

رئوفی با بیان اینکه مراکز مشخص جهاد دانشگاهی در شهرستان های اراک و ساوه راه اندازی شده اند، خاطر نشان کرد: این مراکز خدمات آموزشی لازم را به دانشجویانی که تا کنون پیروز نشده اند تحصیل خود را به اتمام برسانند ارائه می دهد که با توجه به تعداد اندک این دانشجویان پیش بینی می گردد این تعداد نیز تا انتها بهمن ماه امسال فارغ التحصیل شوند.

وی ادامه داد: میانگین پذیرش دانشجو در سطح کشور 15 درصد بوده است در حالیکه این رقم در سطح استان 17.5 درصد است و این مهم نشان از فعالیت مطلوب این مراکز آموزشی در سطح استان دارد. خوشبختانه مرکز ماشین سازی اراک نیز در نظر دارد تا در ماه آینده 20 دانشجو به صورت پودمانی در رشته جوشکاری زیر آب به خدمت بگیرد و علاقمندان را از این خدمات آموزشی نیز بهره مند کند.

رئوفی با اشاره به برگزاری اولین المپیاد مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی، اظهار کرد: این المپیاد بهمن ماه امسال و در سه حوزه گرافیک، فناوری اطلاعات و ماشین افزار برگزار می گردد که پیش بینی می گردد کل مراکز آموزش عالی استان در این المپیاد شرکت داشته باشند. برگزاری کارگاه های مهارتی و آموزشی برای علاقمندان از جمله برنامه هایی است که در مدت زمان برگزاری این المپیاد تدارک دیده شده است.

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، مرکز آموزش علمی کاربردی هتل امیرکبیر اراک با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی و مدیر عامل مجتمع سیاحتی تفریحی امیرکبیر افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "درصد پذیرش دانشجو در علمی کاربردی استان مرکزی جلوتر از میانگین متوسط کشوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درصد پذیرش دانشجو در علمی کاربردی استان مرکزی جلوتر از میانگین متوسط کشوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید