دلیل موفقیت در حوزه دفاعی ارتباط صنعت با دانشگاه است

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، محمود نیلی احمدآبادی صبح امروز در نشست روسای دانشگاه های کشور در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: باید راهکاری پیدا کنیم که دانشگاه ها از شرایط روزمره خارج شوند و اگر این نوع مسائل دست و پاگیر را در دانشگاه ها رها نکنیم، نمی توانیم از ظرفیت آنها به نحو احسن استفاده کنیم.

دلیل موفقیت در حوزه دفاعی ارتباط صنعت با دانشگاه است

وی اضافه نمود: باید الگویی برای فعالیت دانشگاه ها مشخص گردد.

رئیس دانشگاه تهران اظهار داشت: امروز دغدغه یک رئیس دانشگاه در شروع سال تحصیلی، خوابگاه، تغذیه، افزایش نرخ در بازار و هزینه هاست که نباید این چنین باشد.

نیلی احمدآبادی گفت: این در حالی است که دانشگاه های بزرگ چنین دغدغه هایی را ندارند.

وی اظهارداشت: آموزش عالی در ایران تکه تکه گردیده و در حکمرانی آموزش عالی دچار تفکیک وظایف هستیم که این امر به نفع دانشگاه ها نیست.

نیلی احمد آبادی گفت: بیشترین دغدغه آموزش عالی در حوزه آموزش متمرکز گردیده، در حالی که پژوهش نیز باید مورد توجه قرار گیرد و دستاوردهای علمی و فناوری این مراکز بالفعل گردد.

رئیس دانشگاه تهران اضافه نمود: چرا کارخانجات کشور باید با یک تهدید دچار مشکل و تعطیلی شوند و این امر به دلیل این است که نوآوری در صنعت وجود ندارد.

وی گفت: یکی از دلایلی که در حوزه دستاوردهای دفاعی موفق گردیده ایم این است که ارتباط صنعت و دانشگاه در این حوزه بسیار خوب بوده است.

نیلی احمد آبادی مطرح کرد: اعلام می کنیم که دانشگاه ها وظیفه خود می دانند تا در خدمت کشور باشند و باید الگوی روشن تری در این زمینه طراحی گردد.

وی اضافه نمود: سال جاری باید بودجه به نحوی طراحی گردد که بتوانیم گفتمان ارتباط با صنعت را به عمل تبدیل کنیم.

رئیس دانشگاه تهران تاکید نمود: اشتغال پایدار و مفید بدون حضور و مشارکت دانشگاه ها رخ نمی دهد.

نیلی احمدآبادی اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که اگر می خواهیم مسئله اشتغال را به صورت پایدار حل کنیم باید در تمامی طراحی و الگوها دانشگاه حضور داشته باشد.

وی افزود: امروز دانشگاه ها از نظر فکری و روحی این آمادگی را دارند که در حوزه های مختلف فعالیت نمایند.

نیلی احمدآبادی با بیان اینکه علم مرز جغرافیایی نمی شناسد، گفت: اگر نتوانیم دانشجویان دکتری و اساتید را برای فرصت های مطالعاتی به خارج از کشور اعزام کنیم، از قافله عقب می مانیم.

رئیس دانشگاه تهران توضیح داد: در زمان جنگ دولت ارز بورسیه ها را پرداخت می کرد و دانشگاه ها در آن موقع در این زمینه مشکل مالی نداشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دلیل موفقیت در حوزه دفاعی ارتباط صنعت با دانشگاه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل موفقیت در حوزه دفاعی ارتباط صنعت با دانشگاه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید