ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی کردستان 2.18 اسب بخار است

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کردستان، محمد فرید سپری اظهارداشت: بمنظور بازسازی و جایگزینی ماشین آلات فرسوده در سال 97، تعداد دو هزار و 475 طرح خرید ماشین آلات بخش کشاورزی از محل اعتبارات خط اعتباری مکانیزاسیون به بانک کشاورزی معرفی شده است.

ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی کردستان 2.18 اسب بخار است

وی اضافه نمود: تا سرانجام بهمن ماه تعداد هزار و 357 طرح شامل هزار و 156 دستگاه انواع تراکتور سبک و سنگین، 16 دستگاه انواع کمباین و 185 دستگاه انواع ادوات دنباله بند کشاورزی به مبلغ 108 میلیارد و 592 میلیون و 400 هزار تومان از محل تسهیلات خط اعتباری پرداخت شده و تعداد 201 طرح به مبلغ 17 میلیارد و 273 میلیون و 100 هزار تومان در بانک مصوب و آماده پرداخت است.

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: از محل تسهیلات توسعه پایدار روستایی در سال 97 تعداد 18 طرح به مبلغ چهار میلیارد و 103 میلیون تومان تسهیلات شش و چهار درصد بمنظور خرید ماشین آلات سنگین و وارداتی پرداخت شده است.

سپری در مورد ضریب مکانیزاسیون در بخش شکاورزی کردستان یادآور شد: ضریب مکانیزاسیون استان در سال 97 به میزان 2.18 اسب بخار در هکتار رسیده که طبق پیش بینی برنامه ششم توسعه باید به 2.34 اسب بخار در هکتار تا سرانجام برنامه ششم توسعه برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 15 کارگاه فراوری ادوات دنباله بند کشاورزی در سطح استان فعالیت می نمایند، اعلام کرد: ادوات فراوریی داخلی یک پنجم ادوات جهانی قیمت دارد و به همین دلیل روی صنعت داخلی سرمایه گذاری شده و مکانیزاسیون کشاورزی در جهت اقتصاد مقاومتی گام برداشته و صنعت مکانیزاسیون ضامن امنیت غذایی کشور است.

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در گذشته میزان افت و ریزش کمباین ها بالای 10 درصد بوده، اما در حال حاضر به حدود شش درصد رسیده است.

سپری اضافه نمود: به دنبال آن هستیم که با تجهیز کردن ناوگان ماشین آلات برداشت و خارج کردن کمباین های فرسوده و همچنین با تجهیز اکیپ های نظارتی معاینه فنی و کنترل افت ریزش کمباین ها توسط بخش دولتی و بخش خصوصی این میزان را به حدود پنج درصد کاهش دهیم.

وی در سرانجام سخنان خود اظهارداشت: در حال حاضر حدود 27 هزار و 500 دستگاه انواع تراکتور، هزار و 50 دستگاه انواع کمباین و حدود 96 هزار و 500 دستگاه انواع ادوات دنباله بند در استان موجود است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی کردستان 2.18 اسب بخار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی کردستان 2.18 اسب بخار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید