پس از اعلام رسمی ناسا مبنی بر انتها ماموریت مریخ نورد فرصت؛ سرنوشت مطالعه در سیاره سرخ به کجا می رسد؟

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، ماموریت 2 مریخ نورد دوقلوی روح و فرصت ناسا که همزمان با یکدیگر به سیاره سرخ پرتاب شدند با اختلاف چندسال به اتمام رسید.

پس از اعلام رسمی ناسا مبنی بر انتها ماموریت مریخ نورد فرصت؛ سرنوشت مطالعه در سیاره سرخ به کجا می رسد؟ به گزارش خبرنگار ، مقام های ناسا به تازگی اعلام نموده اند پس از چندین ماه کوشش برای برقراری ارتباط با مریخ نورد فرصت، ماموریت این مریخ نورد به اتمام رسیده است. سال گذشته میلادی براثر وقوع طوفانی با وسعت بسیار زیاد در سیاره مریخ، کاوشگر فرصت در توفان گرفتار و برروی پنل های خورشیدی آن گرد و غبارفراوان نشست. سرمای هوای بی سابقه ناشی از توفان هم سبب شد تا مریخ نورد نتواند دربازه زمانی مناسب باتری های خود را شارژ کند. از آن موقع تاکنون دانشمندان روزانه به ارسال سیگنال هایی برای برقراری ارتباط دوباره با مریخ نورد فرصت پرداختند، اما نتیجه ای کسب نکردند و پایان پس از 15 سال ماموریت برسطح مریخ، این کاوشگر را بازنشسته اعلام کردند. مریخ نورد کنجکاوی ناسا که در سال 2012 به سیاره مریخ پرتاب شده است در وضعیت آمادگی مناسبی قرار گرفته است و داده های ارزشمندی به زمین می فرستد؛ همچنین مریخ نورد حفار ناسا به نام اینسایت نیز به تازگی فعالیت خود برای حفاری از عمق سیاره سرخ را آغاز نموده است. مقام های ناسا اعلام نموده اند درصدد هستند تا مریخ نورد های دیگری را نیز راهی سیاره سرخ نمایند تا به یافته های بیشتری درباره این سیاره دست یابند. مریخ نورد دوقلوی کاوشگر فرصت به نام روح در سال 2012 در شن و ماسه های مریخی گرفتار شد و دیگر نتوانست به ادامه ماموریت خود بپردازد. محققان ناسا به ویژه سرمایه گذاری فراوانی بر روی مریخ نورد 2020 خود انجام داده اند تا درزمان ارسال به سیاره سرخ بتواند یافته های جدیدی درباره حیات باستانی در سیاره مریخ در اختیارمحققان قرار دهد. افزون بر ناسا، محققان آژانس فضایی اتحادیه اروپا، ESA نیز در نظر دارند مریخ نورد روزالیند فرانکلین (Rosalind Franklin Rover) را درسال 2020 راهی سیاره سرخ نمایند که در سال 2021 برسطح سیاره فرود خواهد آمد؛ مقام های ESA هنوز هدف های ماموریت مریخ نورد خود را اعلام ننموده اند.منبع:Spaceمنبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پس از اعلام رسمی ناسا مبنی بر انتها ماموریت مریخ نورد فرصت؛ سرنوشت مطالعه در سیاره سرخ به کجا می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پس از اعلام رسمی ناسا مبنی بر انتها ماموریت مریخ نورد فرصت؛ سرنوشت مطالعه در سیاره سرخ به کجا می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید