ژاپن بودجه نظامی خود را افزایش می دهد

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، خبرنگاران : مقامات ژاپن اعلام کردند که این کشور در نظر دارد برای نخستین بار در 11 سال گذشته میزان بودجه نظامی خود را افزایش دهد.

ژاپن بودجه نظامی خود را افزایش می دهد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فلش و سلفی به نقل از رویترز، در حالی که تنش های مرزی ژاپن با چین بالا گرفته است، توکیو میخواهد برای نخستین بار در 11 سال گذشته میزان بودجه نظامی خود را افزایش دهد.

وزارت دفاع ژاپن خواهان تجدید نظر در بودجه پیشنهادی خود شده است.

بنا براین گزارش، شینزو آبه نخست وزیر جدید ژاپن و رهبر حزب لیبرال دموکرات که در انتخابات ماه گذشته به پیروزی رسید، وعده داده است تا ارتش ژاپن را تقویت کند و موضع سخت گیرانه ای در برابر ادعاهای مطرح شده از سوی چین در مورد مالکیت بر جزایر مورد اختلاف دو کشور در دریای چین داشته باشد.

آبه پس از تصویب بودجه 117 میلیارد دلاری دولت ژاپن برای یاری به بهبود شرایط اقتصادی، در این باره به وبلاگ فلش و سلفی گفت: موضع ما در مورد حمایت و دفاع شدید از آب ها و مرزهایمان به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد. همان طور که قبلا هم گفته ام هیچ دلیلی برای مذاکره وجود ندارد.

بودجه درخواستی شامل 4.65 تریلیون ین معادل 53 میلیارد دلار هزینه برای سال اقتصادی است که از ابتدای آوریل شروع می گردد.

در بودجه اولیه ای که از سوی دولت قبلی ژاپن برای سال اقتصادی جدید پیشنهاد شده بود وزارت دفاع ژاپن خواهان اختصاص بودجه 4.59 تریلیون ین شده بود که نسبت به بودجه سال اقتصادی جاری 1.3 درصد کاهش داشته است.

این بیشترین کاهش بودجه دفاعی ژاپن در بیش از نیم قرن گذشته به شمار می رفته است. پیش بینی می گردد بودجه درخواستی وزارت دفاع ژاپن از سوی کابینه تصویب خواهد شد.

منبع: تسنیم

به "ژاپن بودجه نظامی خود را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن بودجه نظامی خود را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید