خبرنگاران جشنواره حرکت موجب ارتباط گسترده بین دانشگاه ها شده است

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، تهران - خبرنگاران- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جشنواره حرکت به علاقه مندی دانشجویان جهت می دهد و دانشجویان می توانند انگیزه خود را بیشتر و بهتر پیگیری کنند؛ بخش بین المللی این جشنواره نیز باعث ارتباطات گسترده بین دانشگاه ها در دنیا شده است.

خبرنگاران جشنواره حرکت موجب ارتباط گسترده بین دانشگاه ها شده است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش وبلاگ فلش و سلفی، منصور غلامی امروز - سه شنبه - در اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی حرکت که در دانشگاه الزهرا (س) برگزار گشت، گفت: حضور دانشجویان در قالب انجمن های علمی در سال های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته و دانشگاه ها این انجمن ها را مورد حمایت قرار داده اند.

وی افزود: با این شرایط نسل جدیدی از دانشگاه را پیش رو داریم و باید دانش آموختگان را نیز مطابق با نیازهای روز تربیت کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: دانشگاه ها نیز باید در قالب رفع نیازهای جامعه تلاش کنند که این حرکت در سال های اخیر در کشور اتفاق افتاده و دانش آموخته های ما در شرکت های دانش بنیان یافته های خود را به خوبی کاربردی کرده و با استفاده از دانش خود جهت رفع نیاز ها را طی می کنند. بنابراین نسل بعدی دانش آموخته ها باید با دانش بیشتر در این جهت حضور پیدا کنند.

غلامی گفت: جشنواره حرکت در سال های اخیر رشد داشته و زمینه خوبی را برای کارهای مشترک و کارهای گروهی علمی در جهت یک موضوع برای دانشجویان فراهم کرده و باید به سمت کارهای گروهی و مشترک در دانشگاه ها حرکت کنیم. زمانی که دانشگاه های مختلف در کنار هم قرار می گیرند در حل مسائل جامع نگری بیشتری دارند و امیداریم این حرکت تاثیرگذاری خوبی داشته باشد.

وی افزود: جشنواره حرکت به علاقه مندی دانشجویان جهت می دهد و دانشجویان می توانند انگیزه خود را بیشتر و بهتر پیگیری کنند. همچنین بخش بین المللی این جشنواره وجه ارزشمندی است که باعث ارتباطات گسترده بین دانشگاه ها در دنیا می شود.

وزیر علوم گفت: حضور دانشجویان از کشورهای مختلف در این جشنواره از طریق شبکه های مجازی می تواند مقدمه ای برای ارتباطات بین المللی در آینده باشد. امروز زمانی نیست که دانش بشری در محدوده جغرافیایی خاص محصور باشد و همانطور که همه تلاش می کنند دستاورد های علمی خود را در فکرهای مختلف منتشر کنند بهره گیری از این دستاوردها نیز یکی از نتایج این اشتراک گذاری در سطح بین المللی است.

غلامی به مسائلی که در شرایط کرونا در جامعه ایجاد شده، اشاره کرد و یادآور شد: همه کشورها که صاحب فناوری پیشرفته هستند در این شرایط به یک ظرفیت جدیدی دست یافتند، از مرزهای جغرافیایی عبور کرده و از روش های سنتی خود خارج شدند این دستاورد بزرگی است و امیدواریم شاهد حضور دوباره دانشجویان در دانشگاه ها باشیم.

جشنواره ملی حرکت ویژه انجمن های علمی دانشجویی و با تأکید بر هم ­افزایی، تکثیر ایده­ های خلاق و ایجاد انگیزه و نشاط در انجمن های علمی دانشجویی همه ساله برگزار می شود.

این جشنواره تلاش می­ کند تا مبنا و مبداء حرکتی نوین برای سازماندهی فعالیت های علمی دانشجویی باشد. جشنواره ملی حرکت سالانه توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور، پژوهشگاه ها و سایر مراکز علمی با حمایت دستگاه ها و سازمان های دولتی و غیردولتی برگزار می­ شود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران جشنواره حرکت موجب ارتباط گسترده بین دانشگاه ها شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جشنواره حرکت موجب ارتباط گسترده بین دانشگاه ها شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید