سهم خانواده های داغدار در بحران کرونا؛ هزینه های مراسم عزاداری صرف مبارزه با کرونا می گردد

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، بعضی از خانواده های داغدار در شهرهای ایذه و باغملک در اقدامهایی مشابه و قابل توجه به برگزاری مراسم تشییع عزیزانشان بدون دعوت از مردم پرداختند و اعلام کردند با اختصاص هزینه های مراسم به تهیه ملزومات بهداشتی دریاری به جلوگیری از شیوع کرونا یاری می نمایند.

سهم خانواده های داغدار در بحران کرونا؛ هزینه های مراسم عزاداری صرف مبارزه با کرونا می گردد

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی به نقل از ایرنا، مراسم عزاداری درگذشتگان در ایل بختیاری همواره و همواره دارای رسوم خاصی بوده است که از دیرباز تا به امروز اجرا می شدند.

برگزاری مراسم تشییع با حضور هزاران نفر از کسانی که برای ادای احترام به روح مرحومین و ابراز همدردی و التیام بخشی از زخم های خانواده آنها یکی از این رسوم بوده است که امتنان خاصی به آن ورزیده می گردد.

با شیوع ویروس کرونا در کشور این رسوم دستخوش تغییراتی شده اند که مبنای همه آنها اولویت دادن سلامتی مردم نسبت به برگزاری مراسم است.

در این مدت چندین خانواده در شهرهای ایذه و قلعه تل نسبت به انجام چنین اقدامات پسندیده ای مبادرت ورزیده اند، خانواده های شیرانی، کیانی، صادقی و امامی از جمله پیش قراولان این رسم نیک در روزهای شیوع کرونا هستند.

خداداد کیانی معلم فرهنگی برادر مرحوم محمد کیانی جوان فوت شده اهل قلعه تل درباره تصمیم خانواده خود گفت: از آنجایی که سلامت مردم و سروران گرامی در اولویت ما قرار گرفته است لذا به منظور جلوگیری شیوع ویروس کرونا، مراسم خاکسپاری و فاتحه خوانی بدون حضور سروران ارجمند برگزار می گردد.

وی اعلام کرد: هزینه خاکسپاری و مراسم فاتحه خوانی برادر مرحومم در بحث خرید مواد بهداشتی مصرف خواهد شد چرا که امروز احتیاج اصلی جامعه ما سلامت و بهداشت است.

کیانی اضافه کرد: از وبلاگ فلش و سلفیانی که مسایل بهداشتی را رعایت می نمایند قدردانی می کنم و از همه عزیزان و هم استانی ها درخواست می کنم که به توصیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزرات بهداشت عمل نمایند تا به زودی ازاین ویروس خطرناک خلاص شویم.

این معلم داغدار با بیان این نکته که مقید بودن دوستان و آشنایان به حضور پرشور مردم در مراسم عزاداری و ابراز همدردی بر کسی پوشیده نیست گفت: از همه خواهش کردیم به منظور رعایت مسائل بهداشتی از حضور در این مراسم خودداری نمایند.

برادر مرحوم حاج حسنقلی شیرانی نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تقارن فوت مرحوم با شیوع بیماری ویروسی موسوم به کرونا، مسری بودن این بیماری، اهمیت و ضرورت تامین سلامت مردم از یک طرف و از طرف دیگر احساس احتیاج به تغییر رویکرد در فرهنگ عمومی شهر تاریخی قلعه تل در راستای کاهش هزینه های غیر ضروری مراسم ترحیم بویژه در شرایط مالی کشور با نگرش به رعایت حال خانواده های فاقد درآمد کافی، باعث شد که تصمیم به عدم برگزاری مراسم تشییع با حضور مردم و همچنین عدم طبخ غذا و پذیرائی در مراسم سوم، هفتم، چهلم و سالگرد گرفته گردد.

حمیدرضا شیرانی اضافه کرد: در شرایطی که شاید خیلی از مردم توانایی خرید ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی نماینده را نداشته باشند، تصمیم گرفتیم هزینه های مربوط به مراسم آن مرحوم را جهت این امور اختصاص دهیم تا سهمی در کنترل شیوع کرونا داشته باشیم.

خانواده مرحوم ایمان امامی که روز گذشته در حادثه رانندگی در محور ایذه به باغملک جان خود را از دست داده بود در تصمیمی مشابه، به حذف تشریفات مراسم خاکسپاری، سوم و هفتمین روز این جوان اقدام کردند که پیکر این مرحوم امروز در ایذه به خاک سپرده خواهد شد.

در اعلامیه فوت مرحوم ایمان امامی آمده است: به دلیل فراگیر شدن بیماری کرونا و در جهت حفظ سلامتی و تندرستی شما عزیزان، انتظار و توقعی برای حضور حداکثری شما سروران گرامی نیست لذا با قرائت فاتحه ای روح عزیز از دست رفته مان را شاد کنید، ختم مراسم در قبرستان خواهد بود، هزینه این مراسم صرف خرید ماسک برای وبلاگ فلش و سلفیان عزیز خواهد شد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز تا کنون 359 نفر در استان به کرونا مبتلا شده اند و 45 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

منبع: همشهری آنلاین

به "سهم خانواده های داغدار در بحران کرونا؛ هزینه های مراسم عزاداری صرف مبارزه با کرونا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم خانواده های داغدار در بحران کرونا؛ هزینه های مراسم عزاداری صرف مبارزه با کرونا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید