چه خبر از طرح های توسعه مس سونگون؟

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، مدیرعامل شرکت ملی مس ایران گفت: به زودی پالایشگاه مس سونگون روی مدار توسعه خواهد آمد و کارخانه ذوب نیز در فاصله کوتاه راه اندازی می شود و ذخایر در اکتشافات نیز روز به روز بالاتر می رود؛ اکنون شاهد ذخیره 100 ساله ماده معدنی برای منطقه هستیم که آمار قابل توجهی است.

چه خبر از طرح های توسعه مس سونگون؟

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، اردشیر سعد محمدی در همایش استرداد ماشین آلات و تجهیزات طرح های توسعه مس سونگون، بیان نمود: شرکت مس در راستای تعهداتی که بر دوش من گذاشته است، امروز جهت جدیدی را در فاز سه مجتمع مس سونگون ورزقان ایجاد کردیم که ظرفیت آن بیش از 100 هزار تن است.

وی اضافه کرد: جلوی حاضرین من این تعهد اخلاقی را می دهم که انجام این پروژه را جزو وظیفه خود دانسته و قول می دهم تا این پروژه را هر چه سریع تر به اجرا در بیاوریم؛ چرا که عصر مس در اتحادیه اروپا جزو 20 عنصری است که سرمایه گذاری آن برای 10 سال آینده تدوین شده است و 2.5 میلیون تن به تقاضا دنیای مس در دنیا اضافه می شود؛ از این رو یک فرصت کوتاهی داریم تا از آن استفاده کرده و قسمتی از بازار دنیای را از آنِ خود کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران اظهار کرد: قطعاً با کمک متخصصان و با برنامه علمی و با سرعت و دقیق این اتفاق را رقم خواهیم زد؛ به طوری که فاز سه حداقل 130 میلیون دلار درآمد در سال ایجاد می کند و تأثیر آن را مردم لمس می کنند.

لغو طرح های توسعه مس سونگون حاصل تفکر بسته و انقباضی مسئولان وقت بود

کننده ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی گفت: لغو طرح های توسعه مس سونگون حاصل تفکر بسته و انقباضی مسئولان وقت بود و سه سال زمان برد تا این تفکرات شکسته شده و به اشتباهات خود پی ببرند.

به گزارش وبلاگ فلش و سلفی، رضا علیزاده نیز در این همایش، اظهار کرد: طرح های توسعه مس سونگون در سال 91 ، با10 درصد پیشرفت فیزیکی و با برآورد یک میلیارد دلاری در حال اجرا بود، ولی این پروژه در سال 92 با تغییرات مدیریتی و تغییر تفکرات به دلایلی مختلف و واهی لغو شد.

وی ادامه داد: متأسفانه مجموعه مدیریت شرکت مس با این بهانه که روش مورد استفاده در ذوب مناسب محیط زیست منطقه نیست، پروژه را برای تغییر روش تعطیل کرده و ماشین آلات را به کرمان منتقل کردند. مسئولین وقت نیز این توجیهات بی پایه و اساس را قبول کرده و حتی تشکر کردند.

علیزاده گفت: برای بازگرداندن این ماشین آلات و طرح ها سه سال زمان از دست دادیم و این عمل با پشتیبانی کلیه مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی انجام شد تا مسئولین مربوطه را قانع کنیم که کار آن ها اشتباه بوده است.

وی اضافه کرد: طرح ها، دستگاه ها و تجهیزات طرح های توسعه مس سونگون آبرو و حیثیت مردم منطقه هستند که به ناحق به دیگر مناطق منتقل شده بودند و هم اکنون بعد از چندین سال دوباره برگشت داده شدند تا به همگان نشان دهیم مردم ما از حقوق قانونی خود کوتاه نمی آیند و کسانی که این طرح ها را متوقف کرده بودند به اشتباهات خود اعتراف کردند .

کننده مردم ورزقان اظهار کرد: طرح توسعه زنجیره ای از کارخانجات شامل کنسانتره، پالایشگاه، اسید، تولید کود شیمیایی و صنایع پایین دستی هستند که 20 هزار میلیارد تومان برای آن نیاز است.

وی در خطاب به مدیران مس تأکید کرد: جهت رونق عدالت بین کارکنان، رتبه بندی، طبقه بندی و عدم تبعیض در واحدهای کاری توجه داشته باشید؛ چرا که نیروی انسانی سرمایه های اصلی هستند و برخی را به رعایت اخلاق توصیه می کنم. معتقدم ایجاد هزاران کارخانه و واحد تولیدی بدون اخلاق و تقوای الهی، هیچ ارزشی ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چه خبر از طرح های توسعه مس سونگون؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه خبر از طرح های توسعه مس سونگون؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید